Inici Societat El treball col·laboratiu protagonitzarà la tercera edició d’IDEA

El treball col·laboratiu protagonitzarà la tercera edició d’IDEA

COMPARTIR

IDEA, Igualada Disseny En Acció, celebra el proper divendres 15 de desembre la seva tercera edició. La iniciativa va néixer l’any 2015 amb l’objectiu de posar en valor el disseny com a estratègia d’innovació i de canvi, la diversificació de l’activitat productiva i generar sinergies que permetin potenciar la reindustrialització del territori, posant l’accent en l’economia del coneixement.

En aquesta ocasió, IDEA es concentra en una única jornada amb el focus en el treball cooperatiu i col·laboratiu com a eina de futur. S’han convidat persones perquè expliquin iniciatives que han fet del treball col·laboratiu la clau del seu èxit, en un ventall que va des de l’economia social a projectes empresarials que agrupen grans corporacions.

Un primer bloc d’intervencions analitzarà la cooperació i l’economia social des d’experiències com les d’El Konvent (Berga), dedidicat a la difusió cultural de produccions de risc amb una fort irradiació en el territori, a càrrec del seu fundador i director, Pep Espelt; (Des)vestir Aliments (Anoia), la reflexió sobre producció/distribució dels aliments des d’una lògica de sostenibilitat i consum responsable, amb la seva cofundadora, Núria Vega; i Coop57, el finançament del cooperativisme des de la corresponsabilitat i l’ètica, amb el seu responsable de comunicació, Xavi Teis.

Iniciativa per preservar el disseny fet a Igualada

A continuació és presentarà el nou projecte Fons Gràfic “El Disseny fet a Igualada”, una iniciativa de recuperació i posada en valor del patrimoni gràfic local, impulsada per Disseny=Igualada, a càrrec del seu president Xavier Vives. Intervindrà Daniel Giralt-Miracle, prestigiós crític, historiador de l’art i del disseny, qui ha acceptat la direcció honorifica del projecte que vol recuperar materials dissenyats i treballats a Igualada, així com els noms de les persones que hi han treballat. La intenció és que els materials que es localitzin es conservin a l’Arxiu Comarcal de l’Anoia amb una funció “no només de consulta, sinó també amb un objectiu pedagògic per a escoles d’art o alumnes de batxillerat artístic”, segons Xavier Vives, qui reivindica que la iniciativa vol “donar-li el valor que té” a producció gràfica que moltes empreses han destruït però que molts dissenyadors han conservat i donat a l’arxiu per iniciativa pròpia. De la mà de disseny=igualada, les exposicions retrospectives sobre Miquel Mula i Toni Raja “han servit per començar a recuperar material”, segons explicava Vives a la presentació d’aquesta tercera edició d’IDEA.

Paral·lelament, Ana González, Cap Europeu de Disseny, Innovació i Desenvolupament de Graphic Packaging International, impartirà una master class sobre el disseny volumètric i les necessitats del mercat laboral.

A la tarda es presentaran dues iniciatives que comparteixen la missió d’impulsar l’economia des de la col·laboració intersectorial: Jorge Cebrián, cap de comunicació de Iniciativa Actua, presentarà l’agència mixta público-privada d’impuls als clústers locals i d’atracció d’inversions a Andorra. I Oriol Alcoba, director general de ESADECreapolis presentarà aquesta iniciativa liderada per ESADE i que aplega bancs, empreses i universitats per al desenvolupament i la innovació.

La jornada es farà divendres, de 10:00 a 18:30, a l’Adoberia Bella d’Igualada. Les inscripcions es poden fer a la pàgina web de la jornada.

IDEA tot l’any

El director de la iniciativa, Pep Valls, va avançar que després de l’evolució d’IDEA, el següent pas és “intentar que tingui continuïtat al llarg de l’any” amb diferents accions i iniciatives que permetran “una capacitat per arribar a més i diferents públics”.

Valls també va exposar que la ubicació d’IDEA a l’Adoberia Bella, al barri del Rec, “indica que un ecosistema d’innovació, un node de coneixement o think tank pot ser una possible resposta per al barri del Rec”.

FER UN COMENTARI

*