Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Els Festivals Alta Segarra tanquen la novena edició amb prop de 600 espectadors

    08/08/2026

    La Diputació destinarà més d’un milió d’euros a la renovació d’equipaments culturals de l’Anoia

    07/08/2026

    Els Prats de Rei celebrarà la Festa Major del 10 al 16 d’agost

    07/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    21.7 °C
    IGUALADA
    • 09/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Societat»La solució per als treballadors de fora de la Conca d’Òdena afectats pel confinament arriba després de set mesos
    Societat

    La solució per als treballadors de fora de la Conca d’Òdena afectats pel confinament arriba després de set mesos

    Per Redacció19/10/20203 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    El Congrés dels Diputats va convalidar el passat divendres el Reial decret llei 29/2020, de 29 de setembre de mesures urgents en matèria de teletreball a les administracions públiques i de recursos humans al sistema nacional, que inclou, set mesos després, una solució a la situació legal dels treballadors d’empreses de la Conca d’Òdena que vivien fora de la zona que es va confinar perimetralment a l’inici de la pandèmia.

    La resolució arriba modificant el Reial decret llei 6/2020, de 10 de març, en el que la protecció s’estén «a aquells treballadors que es vegin obligats a desplaçar-se de localitat per prestar serveis en les activitats no afectades pel Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara el estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, sempre que per l’autoritat competent s’hagi acordat restringir la sortida, o l’entrada, de persones del municipi on aquests treballadors tinguin seu domicili, o on l’empresa tingui el seu centre de treball en el cas que el treballador tingui el domicili a un altre municipi, i els hagi estat denegada de forma expressa la possibilitat de desplaçar-se per l’autoritat competent, no puguin realitzar el seu treball de forma telemàtica per causes no imputables a l’empresa per la qual presten els seus serveis o al propi treballador i no tinguin dret a percebre cap altra prestació pública».

    Els treballadors afectats -que cap administració, patronal ni sindicat ha quantificat públicament- hauran de sol·licitar certificats als seus ajuntaments i empreses per demanar la baixa al sistema sanitari, segons s’exposa al BOE que recull aquesta resolució.

    Una solució que arriba després de més de mig any

    La solució a la situació legal dels treballadors de fora de la Conca afectats pel confinament perimetral ha arribat set mesos després de l’inici del confinament i gairebé mig any més tard que la solució per als treballadors residents a la Conca que no van poder sortir de la zona als seus llocs de treball.

    ERC havia posat aquesta solució com una de les condicions per abstenir-se al Congrés dels Diputats el passat 3 de juny en la votació de la sisena pròrroga de l’estat d’alarma. Malgrat que aquest decret no s’ha aprovat fins ara, el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, va dir en una visita a l’Anoia a principis del mes d’agost que el BOE havia publicat aquella mateixa setmana la solució per als treballadors de la Conca.

    En realitat, el BOE va publicar el reial decret el passat 23 de setembre i no ha entrat en vigor fins aquest 16 d’octubre.

    Conca d'Òdena confinament Congrés dels Diputats coronavirus ERC
    Redacció

    Posts relacionades

    Àuria culmina «Cossos que parlen» amb una estrena que omple l’Espai Cívic Nord

    06/08/2026

    L’Ajuntament d’Igualada crea la regidoria de Promoció de la Llengua Catalana

    05/08/2026

    Vallbona d’Anoia s’incorporarà al servei comarcal de recollida Porta a Porta

    04/08/2026

    La Llacuna inaugura la transformació integral de la la carretera de Torrebusqueta

    04/08/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.