Els sindicats USPAC i SAP-FEPOL dels Mossos d’esquadra acusen el Servei Català de Trànsit de “manipular” la xifra de víctimes mortals en accidents a la comarca de l’Anoia i sospiten de la “casualitat” que aquestes xifres corresponguin al departament de trànsit de la comissaria d’Igualada, un dels sis que el Departament d’Interior preveu tancar de forma progressiva.
El passat 25 de gener, el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Juli Gendrau, va presentar el balanç de sinistralitat del 2018 a Lleida, Alt Pirineu i Aran, i a la Catalunya Central, acompanyat de diferents caps policials. El balanç exposa que a les carreteres anoienques no hi va haver cap mort ni el 2017 ni el 2018, mentre els sindicats expliquen que a l’Anoia es van produir 7 víctimes mortals en sis accidents de trànsit l’any 2017 i 6 víctimes mortals en quatre accidents l’any 2018.
Els sindicats dels Mossos remarquen que la comarca està coberta pel sector de trànsit d’Igualada, “un dels 6 sectors que la Comissaria General de Mobilitat i la DGP va decidir tancar per voluntat pròpia” no incorporant nous agents. USPAC assenyala que el gestionat per la comissaria d’Igualada “és un sector amb volum de trànsit molt gran i amb carreteres molt rellevants, com els eixos viaris de l’A-2, C-37 i C-15” i considera que la Generalitat pretén “legitimar el tancament d’un sector falsejant directament la informació que donen”.
El sindicat USPAC reclama que es “publiquin les dades reals” i adverteix a la direcció del cos que “la decadència de la especialitat de trànsit l’han portat vostès per la seva pèssima gestió i són responsables que l’estadística de la mortalitat augmenti”. Alhora, exigeixen que “ens dotin dels recursos materials i personals, que fa anys estem demanant”.