Inici Societat Salut vol conscienciar la ciutadania per anar als CAP en cas d’urgències...

Salut vol conscienciar la ciutadania per anar als CAP en cas d’urgències de poca gravetat

COMPARTIR

El Departament de Salut treballa en un procés de reordenació i reorganització de l’atenció urgent arreu del territori. Un dels punts claus del model és informar la ciutadania perquè els pacients sàpiguen decidir correctament quan cal anar a les urgències hospitalàries i quan tenen una afectació que poden resoldre als seus CAP i consultoris, on seran atesos per professionals que tenen la qualificació i els recursos adients.

A l’Anoia, l’atenció primària i l’Hospital d’Igualada treballen conjuntament amb l’objectiu comú d’informar i conscienciar a la població per a un ús més adequat dels serveis sanitaris. En aquest sentit davant d’una petició d’atenció (en horari d’obertura dels CAP) que si bé és percebuda com urgent pel ciutadà, un cop valorada pel professional, és identificada com d’un baix nivell de gravetat; el lloc on hauria de ser atesa de manera preferent seria al Centre d’Atenció Primària que té de referència.

Les demandes d’atenció urgent que consulten a un servei d’urgències hospitalari i que són valorades com d’un baix nivell de gravetat, s’informa al pacient i se li ofereix la possibilitat de ser adreçat al CAP que té de referència, on serà atès en el menor temps possible pel seu equip d’atenció primària.

Així es fa des de l’abril de 2017 amb els usuaris dels dos CAP d’Igualada, als que s’afegiran durant les properes setmanes els del CAP Vilanova del Camí.

Accions com aquesta presenten bons resultats en altres comarques de la Regió Sanitària Catalunya Central, segons fonts del Departament de Salut; tant amb la satisfacció dels ciutadans, que veuen reduït el seu temps d’espera per a ser atesos, com pel servei d’urgències hospitalàries que veuen alliberada una part de la pressió assistencial en benefici dels usuaris que presenten afectacions de major gravetat.

 

FER UN COMENTARI

*