Rubió acollirà el proper divendres 31 de maig a les 9 del vespre la primera edició del certamen Músiques del Món Rubió, organitzat per Latiovisual Cultura.
A la cita se succeiran sons catalans, andalusos, moçambiquesos, germans i llatins.
Nhamirre, un quartet compost per un dels grans músics africans amb qui compta Barcelona, el baixista i compositor Childo Tomás, un artista que va arribar a Espanya a principis dels 90 i que va entrar a formar part del grup del consagrat Omar Sosa l’any 2002. Des de llavors ha actuat en prestigiosos festivals i ha desenvolupat una important carrera com a sideman. En el seu més recent projecte també hi participen les seves dues filles, Nyeleti Tomás i Xiluva Tomás, amb veus i violins; i el percussionista brasiler Alan Sousa. Nhamirre Project és un pont entre dues cultures, entre la tradició africana i l’occidental, un descobriment de la riquesa que ens aporta la música de Moçambic.
Claus Vega, productor de música electrònica, germano-xilè. Viu i treballa a cavall entre Barcelona i Berlín. En la seva música, inspirada en gèneres diversos, utilitza l’electrònica per combinar el perfeccionisme alemany amb el ritme llatí. Per això, a més d’utilitzar sons sintètics, realitza també modificacions sobre enregistraments d’instruments de música clàssica i sons de la natura. Oferirà la seva música digital en un directe, un treball que aconsegueix transportar-nos a paradisos desconeguts.
Diego Paqué, músic i productor. Director de Latiovisual Cultura, organitzadora de l’esdeveniment, oferirà el seu projecte musical, les noves composicions del qual vibren en l’experiència d’unes mans a la guitarra, una veu i unes lletres originals i diferents, que
fan d’aquest músic un artista in-etiquetable.
L’ajuntament de Rubió col·labora amb aquest festival.30