Inici Societat Un recurs formatiu del 4D Health, premiat per l’IL3-UB

Un recurs formatiu del 4D Health, premiat per l’IL3-UB

COMPARTIR

L’Institut de Formació Contínua (IL3) i la Universitat de Barcelona van lliurar el passat mes de febrer els Premis IL3-UB Francesc Santacana i Martorell i Joan Maria Malapeira i Gas a la innovació en formació continuada en títols propis 2021 en el marc de la Universitat de Barcelona, guardons dels quals enguany s’ha celebrat la tercera edició.

El Premi Joan Maria Malapeira i Gas 2021, va ser atorgat a l’equip del Màster en cures d’infermeria al malalt crític IL3-UB, liderat per la Dra. M. Carmen Moreno, juntament amb el seu equip conformat pel Dr. Miguel Ángel Hidalgo, Albert González i José Antonio Jerez per la seva presentació “La Simulació Virtual a UCI (SIMvirUCI): metodologia innovadora potenciada per una pandèmia”.

El recurs educatiu SIMvirUCI ha estat codesenvolupat pel centre d’innovació i simulació 4D Health d’Igualada, liderat per Franc Espinar, i el Màster en cures d’infermeria al malalt crític IL3-UB. Es tracta d’un recurs educatiu innovador, basat en la metodologia de la simulació clínica, en modalitat virtual, que contribueix a l’entrenament i capacitació dels alumnes a través del treball de casos clínics basats en la vida real, dins el context de la Unitat de Cures Intensives (UCI).

L’ús d’aquesta metodologia d’aprenentatge permet als docents desenvolupar activitats dins les seves estratègies educatives, i incorporar-la dins les modalitats didàctiques ja existents (classes magistrals, seminaris, sessions de simulació, aula invertida, aprenentatge basat en problemes, etc.), amb el propòsit de fomentar en els estudiants l’aprenentatge reflexiu i basat en l’experiència.

L’objectiu pedagògic que es planteja amb l’ús d’aquest recurs és ampliar l’entorn d’aprenentatge i fomentar el pensament crític, raonament clínic i la presa de decisions dels estudiants mitjançant la visualització, anàlisi i reflexió de casos reals simulats, juntament amb els seus docents i facilitadors.

Els casos clínics desenvolupats estan relacionats amb les cures infermeres al malalt crític amb trastorn neurològic, politraumàtic, respiratori, cardíac i digestiu. A través del seu treball, els infermers/es, poden entrenar les competències tècniques essencials, juntament amb les competències no tècniques tan necessàries en l’àmbit sanitari com el treball en equip, el lideratge, la presa de decisions, la comunicació i la relació amb les noves tecnologies.

L’acte es va dur a terme a l’Aula Capella de l’Edifici Històric de la Universitat de Barcelona i va ser presidit pel rector de la UB, el Dr. Joan Guàrdia, al costat del director de l’IL3-UB, Guillem Iñiguez, i la vicerectora de Política Acadèmica i Qualitat de la UB, la Dra. Pilar Delgado

Aquests premis, de caràcter honorífic i periodicitat anual, són un reconeixement a l’esforç realitzat per al desenvolupament de persones i organitzacions mitjançant la innovació en el marc de les titulacions pròpies de postgrau i d’extensió universitària de la Universitat de Barcelona. Valoren no sols la qualitat dels projectes, sinó també la seva aplicabilitat pràctica.

 

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*