Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    Els Festivals Alta Segarra tanquen la novena edició amb prop de 600 espectadors

    08/08/2026

    La Diputació destinarà més d’un milió d’euros a la renovació d’equipaments culturals de l’Anoia

    07/08/2026

    Els Prats de Rei celebrarà la Festa Major del 10 al 16 d’agost

    07/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    21.7 °C
    IGUALADA
    • 09/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Societat»La recollida en àrees tancades porta municipis de l’Alta Anoia fins el 70% de reciclatge
    Societat

    La recollida en àrees tancades porta municipis de l’Alta Anoia fins el 70% de reciclatge

    Per Redacció26/04/20193 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    El passat 4 de març es va iniciar el servei de recollida en Àrees Tancades a Calonge de Segarra, Castellfollit de Riubregós, Pujalt, Sant Martí Sesgueioles i Sant Pere Sallavinera. Amb aquests municipis, ja són 22 els municipis anoiencs que gestionen els residus Porta a Porta o en Àrees Tancades, i l’ens comarcal ja dóna per finalitzat el canvi de model a la comarca.

    Durant el primer mes de funcionament de les Àrees Tancades de contenidors, la mitjana de recollida selectiva dels 5 municipis arriba al 75% en pes. Municipi per municipi, en tots els casos es supera de llarg el 60% que la legislació catalana preveu que s’haurà d’assolir al 2020. Destaquen els valors assolits a Sant Pere Sallavinera (80%), Castellfollit de Riubregós (79%) i Calonge de Segarra (79%). Pujalt i Sant Martí Sesgueioles, tot i que en menor mesura, presenten també uns resultats excel·lents, arribant al 74% i al 68% de recollida selectiva, respectivament.

    Amb la tecnologia instal·lada en les àrees tancades, la més avançada en l’àmbit, el Consell Comarcal disposa de la informació de quins veïns i veïnes accedeixen a l’àrea tancada que se’ls ha assignat. D’aquesta manera, el Consell pot realitzar accions informatives i d’altres que consideri oportunes, enfocades a incrementar la participació i personalitzades segons les incidències de cada àrea tancada.

    Aproximadament el 70% dels domicilis dels 5 municipis disposen a hores d’ara dels clauers electrònics per accedir a les àrees tancades de contenidors. Cal tenir en compte que en aquests municipis hi ha força casos de domicilis de segona residència o estades esporàdiques, fet que pot explicar que 3 de cada 10 veïns no hagin recollit encara el clauer.

    Tots els esforços es centren ara en garantir la màxima participació i separació dels residus, i prevenir conductes incíviques com l’abandonament de residus voluminosos dins les àrees tancades. L’objectiu primordial del Consell Comarcal, a banda d’assolir uns resultats de recollida selectiva molt satisfactoris, és donar un servei de qualitat als usuaris.

    Els grans resultats de recollida selectiva aconseguits durant aquest primer mes de servei prenen major importància si es comparen amb els valors de recollida selectiva que s’obtenien amb l’anterior model de contenidors al carrer. L’any 2017, la mitjana dels 5 municipis era del 35%, i cap d’ells superava el 50%. És per això que la valoració de les primeres dades és molt positiva i donem les gràcies a tots els veïns i veïnes per la col·laboració amb el nou model.

    Calonge de Segarra Castellfollit de Riubregós porta a porta Pujalt reciclatge residus Sant Martí Sesgueioles Sant Pere Sallavinera
    Redacció

    Posts relacionades

    Àuria culmina «Cossos que parlen» amb una estrena que omple l’Espai Cívic Nord

    06/08/2026

    L’Ajuntament d’Igualada crea la regidoria de Promoció de la Llengua Catalana

    05/08/2026

    Vallbona d’Anoia s’incorporarà al servei comarcal de recollida Porta a Porta

    04/08/2026

    La Llacuna inaugura la transformació integral de la la carretera de Torrebusqueta

    04/08/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/20262 Minuts de lectura

    Estimada ciutadania, El personal del Consorci Sanitari de l’Anoia us entenem perfectament. Sabem que esteu…

    Opinió

    Incendis: només foc?

    16/07/20263 Minuts de lectura

    Sembla veraç la informació que nou de cada deu incendis tenen causa humana. Es pot…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.