Inici Blocs Rec 4.0 analitzar l’entorn per innovar

Rec 4.0 analitzar l’entorn per innovar

COMPARTIR

Un dels pilars fonamentals d’una bona gestió de la innovació és la vigilància, que, com la innovació mateixa, pot ser tecnològica o no tecnològica. I cada cop resulta més difícil fer una bona tasca en aquest àmbit, perquè els canvis s’han accelerat en tots els ordres de les coses.

 

És vital seguir l’evolució del camp d’activitat en el que estem, perquè d’altra forma correm el risc d’inventar el que ja està inventat, o bé de desconèixer les novetats que ens poden deixar fora de mercat per obsolets.

 

Tenim tantes fonts d’informació sobre el que passa, que aprofundir en com podem enfrontar-nos al repte de la vigilància ja donaria per fer una exposició molt més llarga de l’abast d’aquest article. Però vull assenyalar que les que segur no ens podem deixar perdre són les que tenim més properes, per accessibilitat, per possibilitat de criteritzar-les de forma més acurada, i perquè possiblement aquestes no seran tan accessibles als competidors que no hi tinguin la nostra proximitat privilegiada.

 

[Img #30856]Fa pocs dies ha acabat la tretzena edició del REC Stores, i no tinc informació suficient per saber del cert si ha estat o no un èxit. Abans de saber-ne les xifres objectives d’assistència i venda, sí que constato que el fet en si evoluciona. Hi ha grans marques que han desaparegut, sembla que el públic es concentra més en tan sols una part dels dies que ocupa, i que en més d’un moment s’hi ha percebut una sensació de canvi de cicle.  Ignoro el futur del REC Stores, però entenc que els seus responsables deuen estar analitzant si els canvis que ells mateixos han introduït han tingut l’efecte esperat i si és convenient de fer-n’hi encara més. Com a usuari esporàdic, puc dir que fins les darreres edicions no m’havia plantejat l’espai com una oportunitat gastronòmica, i m’ha sorprès veure-hi la implantació d’un outlet estable de dimensions considerables d’una coneguda marca ben establerta a la Rambla (!). Quan el REC Stores va començar a sorprendre d’èxit estàvem en plena crisi. Potser s’albiren canvis d’hàbit en els consumidors?

 

Es replicarà en més casos de forma espontània l’aparició d’outlets estables al Rec?

 

La percepció de canvi d’entorn m’ha fet pensar en l’anunciat procés incipient de participació popular en el futur del Rec, del barri. I és aquí on penso que val la pena considerar aquesta oportunitat i necessitat d’anàlisi de l’estat de les coses per encetar una ruta d’innovació correcta. Perquè el que es faci en el futur al Rec serà innovador.

 

Més enllà de la possibilitat d’aportar idees i reflexions pròpies, amb la millor intenció possible, caldrà sobretot xafardejar a fons les experiències que s’hi puguin assemblar. No queden gaires ciutats de la mida d’Igualada i la seva conurbació (Conca d’Òdena, si us plau, mentre no tinguem altra denominació) que no hagin ja passat pel tràngol de treure la indústria tradicional de la rebotiga de l’ajuntament.
Un espai fluvial al costat d’un centre rehabilitat i recuperat per als vianants és molt llaminer, i la també anunciada nova accessibilitat per la ronda sud fan preveure una fam d’especulació residencial intensa.
Però el futur -el nostre futur- va per aquí?

 

Només alguns conceptes locals, nacionals (prioritats estratègiques RIS3CAT), o globals per reflexionar:
Reforma d’horari laboral (ens obligarà a treballar més aprop de casa?)
Conciliació familiar (ens farà escolaritzar més aprop del treball?)
Indústria sostenible i 4.0 (l’activitat productiva cada cop menys «de polígon» i més integrada -altre cop- a la ciutat)
Ciutat sostenible (si hem de fer Km0 ho hem de fer amb tot?)

 

En la meva opinió, el Rec és en una situació i en un moment històric que el converteix en un petit laboratori de proves del que hauria de ser -i voldríem que fos- un estil de vida de qualitat, sostenible i que aprofités tota l’empenta tecnològica que ens ha portat el segle XXI.

 

Hem patit com ningú les sotragades de les crisis sectorials, especulatives i generals. Potser ara podem treure profit del què ens ha quedat per sortir en una posició privilegiada a inventar un futur millor per a les ciutats.

 

Ep, vigilant molt el què passa al voltant.

 

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*