Aquest dimecres arrenca la vintena edició del Rec.0. En aquesta edició del festival, que tindrà lloc del 8 a l’11 de maig al barri del Rec d’Igualada, seran un total de 65 les antigues adoberies que es convertiran en botigues de moda efímeres on s’hi instal·laran més d’un centenar de marques de moda.
Així, el Rec.019 creix, també, en marques, sobrepassant el centenar i incorpora noves firmes en el seu circuit, com Converse, Munich, Barça, Castell, Teoh&Lea, Sueños Negros, Designers Society, Duuo, Ash, Cherry Beach, Gemma, Aeronautica Militare o O’Neill, a més de noves marques infantils com Bobo Choses, Nobodinoz, Elise et Sardine o Petitoh. Totes elles, firmes consolidades que aposten pel Rec.0 per fer-hi les seves vendes especials. No hi faltaran, tampoc, aquelles marques més veteranes al Rec.0, com Levi’s, Adidas, Textura, Reebok, Indi&Cold, Castañer, Camper, Kickers, Mango, Sita Murt o Pepe Jeans.
Per la seva banda, el Reckids reuneix grans firmes de moda infantil com Boboli i Pepe Jeans Kids, amb les més alternatives i internacionals com Tiny Cottons, Little Creative Factory, yporqué, Bobo Choses, Little Lia, Beans Barcelona o Picnik. Tot plegat, en un circuit que recorrerà els carrers més emblemàtics del barri adober d’Igualada.
L’espai Pop Up Day Estrella Damm, ideat com un petit market on cada dia hi ha una oferta diferent, també creix. Aquest any acollirà més marques i dissenyadors emergents i es consolida com un espai que serveix de trampolí per a la moda catalana i els joves dissenyadors del país. En aquesta ocasió, hi passaran vint-i-vuit creadors i marques com Nudo Clothing, Name Bcn, Batech, Punto Tres, Bubel, Heidi Soto, Marsupial, Micuxú, Feners, Cuirum o Lalita.
El Rec també és un festival de música
Com en les anteriors edicions, el festival de venda radical comptarà amb una oferta cultural paral·lela amb més d’una vintena d’activitats culturals gratuïtes, com concerts, presentacions de llibres, recitals de poesia, dansa i tallers infantils que es duran a terme en els diversos escenaris i espais del circuit. En aquesta edició hi ha un canvi d’orientació musical amb una aposta per la música urbana.
Destaquen els emergents de la música urbana avui, Samxsen; els nens prodigi del pop electrònic Kids From Mars; el dream-pop de Donallop; el rap hip-hop de Lauren Nine; el pop d’Estramoni o el folk de The Bird Yellow. El funk més particular sonarà amb la big band AK Funk. També el jazz tindrà el seu moment amb Sommeliers, i les especials versions dels duos de Quico Tretze i Txesk Planells, Marta Bossa i Biel Jorba a més d’Albert Gámez i Roser Vilà que interpretaran les cançons amb llenguatge de signes.
En aquest Rec.019 es continua amb dos escenaris Estrella Damm, patrocinador oficial de l’esdeveniment, un de concerts i un altre de DJs, on destaca la sessió amb el DJ Andreu Presas de Ràdio FlaixBac; i s’afegeix un escenari Rec-Mercader i l’escenari ‘Redmusic’, dedicat al talent musical local i gestionat per l’escola de música Redmusic que portarà els grups més nous de la comarca de l’Anoia.
La poesia també tindrà un espai destacat al Rec, amb el poeta Josep Pedrals que presentarà el seu darrer llibre “Els límits del Quim Porta”. També és presentarà el darrer llibre de la Beth Rodergas, titulat “Nyam”, un llibre de cuina, cançons i vida.
I a més, dansa hip-hop i alguna altra sorpresa que els visitants del Rec descobriran al llarg del circuit.
Rec Street Food
El Rec Street Food és un autèntic festival gastronòmic. Al llarg del circuit del Rec hi trobareu més de 40 food trucks amb una oferta singular, ja que es valora la qualitat i també la diversitat. Cuines d’arreu del món, oferta vegana i vegetariana i la més tradicional es troben als patis industrials al llarg del circuit. També compten amb els pop-up bars de Filete Ruso o El Ruc, un gastrobar efímer liderat per la gent del Museu dels Traginers.
A més de l’oferta culinària dels foodtrucks, el Rec.019 comptarà amb l’espai de El Bandarra, on degustar els millors vermuts i que oferirà un concert-vermut diari; una barra dels mixers de Fever-Tree, on tastar diferents combinats de la marca. A més dels dos espais Estrella Damm, patrocinador oficial del Rec.0.
Airbnb aterra al Rec.0
A partir d’aquesta edició ja es podrà comptar amb l’assessorament i estilisme d’un professional en les compres al Rec. A través de la plataforma Airbnb es podran reservar experiències liderades per experts personal shoppers que orientin a saber en quina pop-up store pot comprar, què li queda bé i com ho ha de portar. Consells que segur que seran tot un èxit.
En aquest sentit, l’actriu igualadina Xènia Tostado es convertirà en amfitriona a través de la plataforma Airbnb d’una experiència amb fins solidaris perfecta pels amants del shopping. Aquells que vulguin, podran viure un dia de Rec.019 amb l’actriu, amb entrada prioritària a les botigues i acompanyats per una experta en tendències i personal shopper que revelarà els must have de la temporada. Tots els beneficis d’aquesta experiència es destinaran a la Fundació Privada Àuria.
Viure el Rec.019 sense presses, disposant de dos dies, és l’objectiu de l’acció “48h al Rec”, una iniciativa de Rec.0 que compta amb la col·laboració d’Airbnb per animar als visitants passar més d’un dia a Igualada. De moment, en aquesta edició, es planteja com un sorteig per a quatre persones que vulguin divertir-se amb el shopping boig del Rec.