Inici Reportatges Què llegeixen els igualadins?

Què llegeixen els igualadins?

COMPARTIR

El portal de vendes per internet Amazon va fer públic el passat mes d’abril un rànquing que desvetllava els gustos literaris de les ciutats catalanes de més de 20.000 habitants. En vendes per habitant, Igualada és la sisena ciutat catalana que més llibres compra en aquest portal online.  Sitges, Cambrils i el Masnou lideren la classificació.

 

El llibre que més ha venut a Igualada –i, de fet, a totes les ciutats catalanes excepte Sitges- durant el darrer any és ‘El último catón’, de Matilde Asensi. El segon lloc és per a la novel·la ‘El asesinato de Pitágoras’, de Marcos Chicot, i el tercer per a tot un clàssic, ‘El cuervo’, d’Edgar Allan Poe. Tanquen les primeres posicions del rànquing igualadí ‘La hora de la verdad’ de Glenn Cooper i els llibres de ‘Pippi Longstocking’, versions en anglès del popular personatge ‘Pippi Calzaslargas’. Segons ha explicat a infoanoia.cat el portaveu d’Amazon a l’Estat espanyol, Adam Sedó, “estem detectant una tendència creixent de pares que compren llibres infantils en anglès per als seus fills”. Aquesta tendència, apunta Sedó, es dóna més a Catalunya que al conjunt d’Espanya. El llistat ha estat elaborat en funció de les vendes que s’han fet entre el 30 de març del 2013 i el 30 de març d’aquest any.

 

Més autoajuda que viatges

 

Les dades d’Amazon també ens permeten intuir els gustos literaris dels igualadins i les igualadines. En ser la sisena ciutat en vendes, les posicions al rànquing català per gèneres o tipologies de llibres, però, no són gaire destacades.

 

Els llibres més venuts són els d’autoajuda (cinquena posició), seguits dels d’assaig i salut. En totes dues categories, Igualada és la sisena ciutat catalana en vendes per habitant. En vendes de novel·la romàntica, la capital de l’Anoia ocupa la setena posició i en obres de ciència ficció, la vuitena.

 

Les posicions menys destacades d’Igualada al rànquing català de gèneres venuts a Amazon se les emporten els llibres de negoci (desena posició), els llibres de cuina (onzena) i els de viatges, a la tretzena posició.

 

El portaveu d’Amazon a l’Estat espanyol, Adam Sedó, ha destacat que les vendes de llibres per Internet són cada vegada una part més important del pastís total, que als Estats Units, per exemple, arriba «fins al 50%». Una de les raons que poden explicar aquest fenomen és que, per exemple, Amazon.es té un catàleg de «36 milions de llibres», una oferta molt difícil d’igualar per una botiga física.

 

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*