Inici Cinema El Zoom Igualada amplia la seva mirada més enllà de la ficció

El Zoom Igualada amplia la seva mirada més enllà de la ficció

COMPARTIR

La 16a edició del Zoom, el Festival Internacional de Ficció Televisiva, que tindrà lloc del 20 al 25 de novembre a Igualada i Barcelona, s’amplia i incorpora nous formats de televisió més enllà de la ficció, com ara els programes d’entreteniment i informatius. La codirectora del festival, Anna Cervera, ha explicat que la idea és que el Zoom “es vagi adaptant a l’evolució de la indústria” i “ara mateix veiem que les televisions tenen molt d’interès per aquests nous formats”. Una altra de les novetats és la creació d’un Jurat Vell, que serà l’encarregat de concedir el premi a la Millor Pel·lícula. D’altra banda, Cervera ha explicat que enguany també s’ha renovat la pàgina web del festival per donar-la d’un disseny que facilita la navegació. Finalment, aquest dimarts també ha desvetllat la imatge de la 16a edició del Zoom, que ha estat creada pel dissenyador igualadí Nil Morist.

El Zoom ha volgut incloure en aquesta 16a edició nous formats per donar visibilitat i reconeixement “a tots els continguts televisius de qualitat”. Així, en aquesta nova edició també tindran cabuda formats com els programes d’entreteniment i les entrevistes. Segons ha relatat Cervera, als premis tradicionals, s’hi afegiran tres guardons que premiaran el millor format de televisió, un format consolidat i la millor presentació d’un programa.

Altres novetats que s’han desvetllat aquest dimarts sobre la nova edició del festival és que es crearà un Jurat Vell, que s’afegeix al Jurat Oficial i al Jurat Jove. El Jurat Vell estarà format per tres persones i l’objectiu és “potenciar i fer valer la mirada de professionals amb experiència en el sector que ja s’han retirat del món laboral però que mantenen interès per les novetats del món audiovisual”. Aquest jurat serà l’encarregat de valorar els films de la secció oficial i concedirà el premi a la Millor Pel·lícula.

Enguany el certamen també ha renovat la seva pàgina web i l’ha dotat d’un disseny que facilita la navegació i dona més visibilitat als continguts. Alhora, el nou web també millora l’accessibilitat als recursos i a la venda d’entrades on-line. Al mateix temps, inclou un històric dels 15 anys del Zoom amb imatges i vídeos.

Una imatge que vol construir “ponts” entre l’espectador i el contingut

El cartell d’aquesta edició ha estat creat pel dissenyador igualadí Nil Morist. Segons ell, la imatge del Zoom 2018 pretén “construir ponts entre l’espectador i el contingut a través de la mirada”. Pel dissenyador igualadí, “la pantalla és com una finestra, un mirall que ens interpel·la, una superfície que ens acompanya, ens transporta i ens absorbeix”. En aquest sentit, assegura que el cartell busca copsar aquesta relació “d’anada i tornada entre el públic i el contingut televisiu”.

Mar Martí / ACN

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*