La comarca de l’Anoia, juntament amb Les Garrigues i la Ribera d’Ebre, formaran part del projecte europeu Med Pearls, que té com a objectiu la creació de 26 experiències turístiques en diversos països del Mediterrani, que tindran com a finalitat posicionar internacionalment la Mediterrània com a destinació de qualitat i excel·lència per a l’Slow Tourism.
El projecte està liderat per l’Agència Catalana del Turisme del Departament d’Empresa i Coneixement, encapçalat per la igualadina Àngels Chacón. S’adreça especialment a les “Destinations Management Companies” que tinguin capacitat per crear productes Slow Tourism, i a start-ups locals i emprenedors que puguin desenvolupar solucions TIC per integrar-les en els nous productes turístics.
A més de les comarques catalanes, formen part del projecte organitzacions de territoris d’Egipte, Grècia, Jordània, Itàlia i Palestina. Es tracta de crear 26 perles del Mediterrani, a les que dona nom el projecte. Aquestes experiències tindran com a finalitat posicionar internacionalment la Mediterrània com a destinació de qualitat i excel·lència per a l’Slow Tourism, a partir de la cooperació público-privada.
En aquest sentit, les experiències pilot que formin part d’aquest projecte es desenvoluparan sota els mateixos criteris de qualitat i hauran de basar-se i impulsar l’Slow Tourism, una tipologia de turisme responsable i sostenible que posa èmfasi en promoure i involucrar les economies locals per tal de donar a conèixer experiències turístiques culturals i naturals, tot respectant els llocs visitats. Aquesta és la mateixa filosofia que s’ha exposat des de l’Ajuntament d’Igualada i la plataforma Airbnb per justificar el seu acord de col·laboració, signat fa prop d’un any.
El projecte té un pressupost global de 3 milions d’euros i una durada de 36 mesos.
Les empreses catalanes que formin part d’aquesta prova pilot rebran formació en creació de producte turístic; podran realitzar viatges de benchmarking amb les altres experiències que formen part del projecte; rebran assessorament tecnològic; participaran en fires, workshops i altres activitats de promoció turística; i entraran a formar part d’un programa de cross selling amb la resta de socis, adreçat a tercers mercats com els Països Nòrdics, Estats Units i Canadà, Rússia i Àsia.
Slow Tourism, start-ups, TIC, ¿no hi ha paraules en català per dir tot això?
TURISME TRANQUIL
pero en cap cas dona la amplitud de significat que dona SLOW .
No s ha de traduir tot.En Catala hi han paraules que nomes entenem el seu significat nosaltres i no ens agrada que ho tradueixin no ?.
Deixem que tot sigui com ha de ser i no com imaginem que voldrien que fos.Ments Obertes !!!
TIC es un acrònim en català: Tecnologies de la Informació i la Comunicació.