Inici Societat El projecte per ampliar la C-15 es licitarà a la tardor

El projecte per ampliar la C-15 es licitarà a la tardor

COMPARTIR
Un dels accessos a la carretera C-15 en direcció al Penedès. Mar Martí.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, ha anunciat que aquesta setmana es presentarà públicament el projecte constructiu del tercer carril –una fórmula anomenada ‘2+1’– a la carretera C-15 (Eix Diagonal) entre Igualada i Vilafranca del Penedès. El projecte estarà en exposició pública durant dos mesos perquè es puguin presentar al·legacions i està previst que es liciti a la tardor. En una atenció als mitjans a Vilanova i la Geltrú, Calvet ha dit que aquest tram de carretera «necessita de més capacitat» i ha assegurat que el Govern «desdoblarà el sentit de la marxa en aquells punts on es fan més colls d’ampolla». Pel que fa l’execució de l’obra, el titular de Territori ha dit que es farà «en funció de l’encaix». Calvet també ha deixat clar que la carretera tindrà la «màxima seguretat» i que la fórmula ‘2+1’ no serà reversible.

Tot i que el conseller de Territori ha assegurat davant dels mitjans que el projecte es licitaria aquesta setmana, posteriorment fonts del Departament han matisat que aquesta setmana el projecte constructiu es presentarà públicament i que es licitarà a la tardor, un cop hagin passat els 2 mesos d’exposició pública en què es poden presentar al·legacions.

Calvet va anunciar en una entrevista publicada recentment a l’Agència Catalana de Notícies que l’ampliació de la C-15 era un projecte prioritari pel Govern i que farien «mans i mànigues» per trobar el pressupost necessari per tirar-lo endavant. En la mateixa entrevista, el conseller va assegurar que el projecte necessita trobar l'»encaix pressupostari» i que la idea del Govern era executar-lo «com més aviat millor».

El conseller de Territori i Sostenibilitat ha apuntat aquest dimecres en declaracions als mitjans de comunicació des de Vilanova i la Geltrú que l’Eix Diagonal –la carretera que va de Manresa a Vilanova i la Geltrú passant per Igualada i Vilafranca del Penedès– és una «gran infraestructura» executada «amb un gran esforç per part de la Generalitat». Amb tot, ha admès que el tram entre Igualada i Vilafranca «necessita de més capacitat» i, per això, tenen previst tirar endavant el ‘2+1’. Una fórmula, però, que no seria reversible, com sí que s’havia previst en el tercer carril de la C-16 entre Berga i Bagà.

Calvet ha detallat que els dos carrils se situarien en aquells punts on «es fan més colls d’ampolla» i ha deixat clar que, en aquests trams, es prioritzarà la «màxima seguretat» i els dos carrils «quedaran separats del carril contrari».

Mar Martí / ACN

COMPARTIR

1 COMENTARI

  1. Per mi tornarem a ensapagar amb la mateix pedra com es va fer amb l’eix, si no es pot fer tan es fa menys , pro aquesta carretera tindria de transformar-se en auto via desde Manresa a Vilafranca. Jo no se si ho veure pro a la llarga sera autovia, temps al temps, es que en aquest pais sempre anirem amb una sabata i una esperdenya, es trist pro es aixis.

FER UN COMENTARI

*