Inici Destacats El programa Reempresa permet salvar 20 empreses de l’Anoia

El programa Reempresa permet salvar 20 empreses de l’Anoia

COMPARTIR

El Centre de la Reempresa de Catalunya va organitzar el divendres passat a Igualada la quarta edició de la Matinal de la Reempresa; un matí d’activitats i conferències destinades a cedents i reemprenedors que busquen comprar o vendre un negoci que estigui en funcionament. Igualada va agafar així el relleu de Sabadell, que va acollir la tercera matinal del programa el passat més d’octubre.

L’acte, que va reunir a prop de 100 assistents entre persones empresàries i emprenedores, va estar coordinat conjuntament per les àrees de promoció econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, de l’Ajuntament de Vilafranca del Penedès i del Node Garraf (que inclou els ajuntaments de la comarca del Garraf i entitats socials del territori) en la seva qualitat de punts d’atenció de Reempresa.

La primera tinent d’alcalde i regidora de Dinamització Econòmica i Coneixement de l’Ajuntament d’Igualada, Àngels Chacón, el gerent de Serveis de Promoció Econòmica i Ocupació de la Diputació de Barcelona, Leandre Mayola, el president de la Unió Empresarial de l’Anoia, Blai Paco, el secretari general de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, David Garrofé i el director del Centre de Reempresa de Catalunya, Albert Colomer, van donar la benvinguda als assistents i l’inici del programa de la matinal.

En la seva intervenció, Chacón va voler destacar el compromís de l’Ajuntament d’Igualada amb el projecte Reempresa i va posar en valor “la col·laboració publico-privada” de la qual “Reempresa n’és el millor exemple”. A Igualada, Reempresa ha intervingut en la transmissió de 20 empreses des del 2013, que han generat una inversió induïda de més de 500.000€ i que han permès salvaguardar 57 llocs de treball de la comarca.

Per la seva part, Mayola va afirmar que “a la Diputació de Barcelona vam veure des del primer moment que Reempresa era un projecte que ajudaria a la gent. Per aquest motiu vam seure amb la Cecot per posar-nos d’acord i treballar plegats”.

Aquesta acció de treball en xarxa promoguda des de la Diputació de Barcelona i coordinada pel Centre de Reempresa de Catalunya, s’emmarca en el conveni de col·laboració que el passat 2016 van renovar la DIBA i la patronal Cecot per consolidar un mercat organitzat i transparent de compravenda de petites i mitjanes empreses mitjançant els 35 ajuntaments de la demarcació de Barcelona.

En aquest sentit, el director del Centre de Reempresa de Catalunya va voler agrair públicament la implicació de la Diputació de Barcelona i dels seus ajuntaments i en especial als tècnics i tècniques que fan possible l’èxit del programa. Colomer també va destacar que “Reempresa es basa en la confiança de qui ven i qui compra una empresa: les dues parts són les mes interessades en que l’empresa segueixi funcionant”.

En la seva intervenció, el president de la Unió Empresarial de l’Anoia com a representant empresarial de Reempresa a la comarca de l’Anoia, va dir que “Reempresa és una exemple d’èxit i des de la UEA volem donar tot el suport a aquesta iniciativa que té el mateix objectiu que nosaltres: treballar per les petites empreses de la comarca”.

Per últim, el secretari general de la patronal Cecot i del Centre de Reempresa de Catalunya, va voler destacar el “compromís compartit amb la Diputació de Barcelona” de “treballar de manera professionalitzada per salvar empreses i llocs de treball”.

Garrofé també va voler agrair al “món local, a les diferents diputacions i a les patronals del territori” el seu compromís amb Reempresa afirmant que “ells també són part de l’èxit aconseguit amb el programa”.

A la jornada també hi va assistir Ramon Boixadera, cap de la Subsecció de Suport a les Iniciatives Empresarials Locals del Servei de Teixit Productiu de la Diputaicó de Barcelona i Paula Arias, gerent de la Unió Empresarial de l’Anoia així com també diversos tècnics i caps de promoció econòmica dels diferents ajuntaments participants a la matinal.

L’acte es va estructurar en diverses activitats: dues conferències amb l’objectiu d’assessorar a possibles cedents i reemprenedors interessats en el programa i un espai de matchings, on els participants van disposar de 30 minuts per poder-se entrevistar amb diferents cedents que busquen vendre el seu negoci. L’objectiu d’aquesta activitat és poder acostar a les persones interessades en reemprendre un negoci amb altres que busquen cedir-lo perquè es coneguin i aquests últims puguin explicar de primera mà el funcionament i gestió de la seva empresa.

Durant l’espai de matchings, els cedents també van poder tenir l’oportunitat de reunir-se amb Gestors de Negoci de CaixaBank i van poder resoldre dubtes relacionats en com poder finançar la compra d’una empresa.

FER UN COMENTARI

*