Inici Societat Els professionals d’atenció primària de l’Anoia realitzen gairebé 70.000 visites domiciliàries i...

Els professionals d’atenció primària de l’Anoia realitzen gairebé 70.000 visites domiciliàries i telemàtiques des de l’inici de la pandèmia

COMPARTIR

Els professionals d’atenció primària de l’Institut Català de la Salut a l’Anoia han realitzat 4.150 visites domiciliàries, 49.330 visites telefòniques i 15.420 visites virtuals des de principis de març fins al 3 de maig.

Aquestes xifres tripliquen l’activitat habitual i s’expliquen a partir de la situació actual en què l’atenció presencial als centres d’atenció primària i consultoris locals s’ha reduït al màxim i ha baixat un 52,90% respecte el mateix període 2019.

Els canvis són fruit de l’adaptació que els professionals d’atenció primària han fet per fer front a l’epidèmia, reorganitzant-se i oferint la millor assistència a la ciutadania en què l’atenció telemàtica ha superat l’atenció presencial.

Les visites domiciliàries, les consultes telefòniques i a través de l’eConsulta donen resposta a les recomanacions de no desplaçar-se als centres d’atenció primària per evitar al màxim el trànsit de persones a aquestes instal·lacions com a mesura de prevenció per evitar la transmissió i propagació del virus. En paral·lel, els professionals es desplacen al domicili per atendre les malalties cròniques i les persones amb COVID-19.

Nou model de treball

El format de videoconsulta permetrà als professionals de medicina i infermeria visitar els pacients a distància i es perfila com una tendència que adquirirà més protagonisme a partir d’ara, de la mateixa manera que es promourà un major ús del telèfon i de l’eina de l’eConsulta. Els professionals de medicina i d’infermeria tenen disponible la videoconsulta a través de l’estació clínica de treball (ECAP), cosa que permet que els usuaris puguin connectar a través d’un dispositiu mòbil o ordinador i facin el seguiment de la seva malaltia sense haver de desplaçar-se al centre d’atenció primària sense que sigui indispensable l’atenció presencial.

Totes són eines que permeten fer el seguiment dels pacients crònics i dels malalts de COVID-19, resoldre els dubtes que la ciutadania puguin tenir i realitzar nombrosos tràmits.

Aquesta nova organització ha permès potenciar el paper de l’atenció primària com a molt resolutiva per evitar la saturació dels hospitals davant la situació d’emergència actual. El nou model de treball ja és una realitat, els professionals es formen contínuament amb noves tècniques d’alta resolució de diagnòstic i innoven amb nous aparells perquè l’augment de la resolució de casos sigui possible.

FER UN COMENTARI

*