Després de dormir al bivac i sense assistència mecànica els pilots han iniciat una mica més tard del previst la quarta etapa del Dakar 2014 . Etapa amb navegació molt complexa i amb terrenys molt afectats per les pluges dels últims dies que han dificultat molt la visibilitat del recorregut marcat pel llibre de ruta . Els pilots han pujat aquest dimecres fins als 3.200 metres d’altitud per pistes molt estretes i amb molta pedra. La duresa tècnica i el cansament acumulat durant la primera part de l’etapa marató han complicat molt les coses als participants d’aquesta edició del Dakar.
Viladoms ocupava el 4t lloc en el seu pas pel tercer Way Point amb un temps acumulat de 1h48’58 » i ho feia a poc més de 2 minuts del líder. Però les coses han començat a complicar per al pilot d’Igualada a partir del primer repostatge. «M’he adonat que havia foradat el radiador d’oli , he hagut de parar a anul·lar i he vist que el tub també tenia una fissura . He hagut de vigilar molt durant la resta de l’especial perquè havia perdut força oli , ha estat una llàstima . Tot i això he pogut reparar la moto i finalitzar l’etapa. Seguim endavant i això és ara el més important » .
Viladoms finalitzava l’etapa en 11è lloc amb un temps de 5h57’50 » i ocupa la 9a posició en la classificació general de motos .
Aquest dijous els pilots s’enfrontaran a l’etapa més llarga del ral · li entre Chilecito i San Miguel de Tucumán. Els esperen 911 quilòmetres dels quals 527 seran d’especial , amb llargues zones essencialment arenoses i amb recorregut fora de pistes . A més hauran de tenir en compte les elevades temperatures que sovint es produeixen en aquesta regió , de nou la mecànica serà un factor clau .