Inici Destacats Poble Actiu denuncia que Igualada serà la única capital de la zona...

Poble Actiu denuncia que Igualada serà la única capital de la zona integrada sense transport gratuït l’any vinent

COMPARTIR

Cada inici de curs comença amb la mateixa denúncia: el desastrós servei de l’Hispano Igualadina – Monbus tant pels desplaçaments d’Igualada a Barcelona com d’Igualada a Bellaterra. La població estudiantil principalment, però també els usuaris que es desplacen per motius laborals, per consultes mèdiques o administratives pateixen autobusos que no passen, serveis mal dimensionats, aforaments imitats, busos que s’avarien etc.

Des de Poble Actiu han denunciat la deficiència del servei de Monbus, però han explicat que creuen que «avui dia aquesta denúncia ja resulta insuficient». La regidora Neus Carles ha indicat que «a la manca de voluntat política d’encarar una millora del servei s’hi ha d’afegir, fins i tot i gràcies al TSJC, la nul·la possibilitat immediata d’un hipotètic rescat de la concessió».

Des de Poble Actiu defensen que cal encarar la connexió entre Igualada i Barcelona des d’un punt de vista global ja que actualment la població d’Igualada té menys drets en matèria de transport que els usuaris de poblacions similars com Vilafranca, Manresa, Vic o Vilanova i la Geltrú. En primer lloc, per un temps de desplaçament enormement superior. I, en segon lloc, perquè el govern de l’Estat ha anunciat que en els pressupostos per al 2023 es mantindrà la gratuïtat a rodalies i, de moment, «no tenim cap anunci per part de la Generalitat en aquest sentit respecte a les línies de FGC més enllà de comunicar que no hi ha capacitat econòmica». Per tant, Igualada serà la única capital de comarca, de la zona integrada, que no tindrà un transport gratuït el 2023.

Millores en el transport Igualada – Barcelona

Des de Poble Actiu reclamen a la resta de partits polítics unitat d’acció per prioritzar la millora del transport públic entre Igualada i Barcelona en les negociacions de pressupostos, tant catalans com espanyols. La candidatura municipalista considera que en un context d’emergència climàtica la inversió de l’Estat  Espanyol hauria de ser per fomentar el transport públic enlloc de pressupostar 500 milions d’euros per la millora de la A-2 entre Igualada i Barcelona.

El regidor Pau Ortínez ha explicat que des de Poble Actiu plantegen quatre reptes. En primer lloc, incrementar la supervisió per part de la Generalitat del servei de Monbus, reclamar una auditoria tècnica i tornar a iniciar l’expedient de caducitat per rescatar la concessió del servei. En segon lloc, exigir l’immediata construcció de carrils Bus-VAO a l’entrada de Barcelona, un projecte que es troba en licitació pública. En tercer lloc, negociar les transferències econòmiques necessàries per garantir, en igualtat de condicions amb rodalies, la gratuÏtat dels trajectes de les línies dels FGC. En quart lloc, exigir a l’Estat la reorientació de la partida de 500 milions d’euros per a l’ampliació de la A-2 en benefici de millores de la línia de tren entre Igualada i Barcelona de forma que permeti reduir considerablement la durada del trajecte i l’implementació de tren directes.

Totes aquestes propostes van encarades a aconseguir que el tren sigui una alternativa digna i real al transport per carretera. «Si no es fa res, les igualadines i igualadins pagarem més per tardar més a arribar a Barcelona en comparació a Vilafranca, Manresa, Vic o Vilanova i la Geltrú» ha conclós Ortínez.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*