Inici Destacats La pluja obligà a escurçar la processó de Corpus Christi d’Igualada

La pluja obligà a escurçar la processó de Corpus Christi d’Igualada

COMPARTIR

Fotos: Manel Marimon i Gomis

Després d’uns anys sense celebrar-se, diumenge va tenir lloc la processó de Corpus Christi al voltant de la parròquia de la Sagrada Família, tot i que la festivitat es va veure afectada per la pluja.

Des de bon matí, un bon grup de voluntaris parroquials -amb la col·laboració de l’Associació de veïns del Poble Sec- va elaborar dues grans catifes a la placeta de la parròquia i l’altar monumental. També al llarg del recorregut de la processó es van elaborar quatre altars.

A la tarda tingué lloc l’Ofici Solemne i concelebrat, presidit per Mossèn Xavier Bisbal i concelebrat per Mn. Eduard Flores i Mn. Joan Baptista. Els cants van anar a càrrec de la Schola Cantorum, que va recuperar el cant «Raïms i espigues», amb lletra de Verdaguer i música d’Antoni Nicolau, que feia uns vuitanta anys que no es cantava. Una reproducció de la Imatge del Sant Crist d’Igualada, portada pels Priors, va estar present a l’Ofici i a l’altar parroquial exterior.

Acabada la missa, al voltant de les vuit de la tarda, sortia la processó d’homenatge a l’Eucaristia, amb la participació de banderes i d’infants de la Primera Comunió, així com el Santíssim portat en la custòdia sota tàlem. Més d’un centenar de fidels acompanyà el seguici. Tanmateix, a mig recorregut aparegué la pluja i no es va poder completar la processó, que hagué de retornar a la parròquia.

La col·lecta de les parròquies d’Igualada dedicada a Càritas, essent el dia de Corpus el «dia de la Caritat», superà els 4.000 euros.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*