En els prop de 36 anys d’història de la piscina municipal de Can Titó, aquest ha estat l’estiu amb més concurrència i usos de l’equipament. La xifra de carnets ha tornat a batre un rècord i ha estat de 2.800, i s’han superat els 50.000 usos del servei -quan l’any passat van ser 48.000. La renovació de les instal·lacions ha suposat una oferta més moderna i funcional, tot i que des d’Esports, el regidor Camilo Grados, reconeix les incidències i incomoditats que també s’han patit.
En part, explica Camilo Grados, “les incidències han vingut donades com a conseqüència lògica de l’adaptació per l’estrena i que alguns no es podien resoldre de manera immediata, com el fet que una part de la gespa estigués acotada -perquè no ha crescut- i això impliqués una reducció de l’espai”.
“Hem buscat alternatives per obrir la piscina aquest estiu i que tothom en pogués gaudir” i en aquest sentit el regidor lamenta alguns comportaments incívics que s’han registrat, tot i que assegura que “han estat molt minoritaris”.
Pel què fa a l’aforament, la menor disponibilitat de m2 de gespa ha coincidit, tal com afirma Grados, amb “les moltes ganes del públic d’estrenar la nova piscina”. Per aquest motiu algunes tardes de més calor (10 en concret, segons els registres de la instal·lació) en hora punta s’ha arribat al màxim d’aforament, i ha calgut deixar al públic en espera entre 10 i 25 minuts.
Durant el període d’adquisició de carnets es va haver de suspendre temporalment el lliurament, perquè s’havia assolit una xifra molt elevada i calia veure si es podrien assumir els usos. Després d’estudiar-ho es va decidir reobrir amb la llista d’espera. El regidor ha volgut destacar “la paciència i el bon fer dels treballadors de l’Àrea d’Esports, que han hagut d’atendre llargues cues d’usuaris i han hagut de gestionar les incidències”.
Camilo Grados ha volgut destacar, també, que durant l’estiu el personal municipal ha vetllat intensament per les incidències que anaven sorgint (sobretot en matèria d’electricitat, panys i serveis) per garantir l’obertura diària de la instal·lació amb les màximes garanties i comoditats per a l’usuari.
En conjunt, des d’Esports, Grados fa una valoració positiva de la temporada i es mostra satisfet «d’haver ofert a la població una piscina tant llargament reivindicada».
El regidor d’Esports assenyala que ja estan treballant, perquè tot el que està dins la garantia de l’obra es pugui arreglar.
Grados ha fet un agraïment a les persones usuàries del servei per la seva paciència i s’ha compromés a treballar per subsanar les incidències i presentar la piscina en condicions òptimes, l’estiu vinent.
Pel que fa a la segona fase de l’obra, que contempla la construcció del bar restaurant i la urbanització dels accessos, Camilo Grados, afirma que s’haurà de contemplar als pressupostos del 2019.