Inici Societat Les obres de la nova connexió d’Igualada amb la Ronda Sud començaran...

Les obres de la nova connexió d’Igualada amb la Ronda Sud començaran al novembre

COMPARTIR
Imatge virtual d'un dels viaductes que s'haurà de construir, a tocar del barri del Rec d'Igualada.

El Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori iniciarà el novembre les obres del nou enllaç d’Igualada amb la Ronda Sud (C-37), que ha adjudicat per un import de 12,2 MEUR i un termini d’execució de 18 mesos. El nou enllaç, que s’ubicarà entre el barri de Sant Maure (Santa Margarida de Montbui) i Vilanova del Camí, permetrà redistribuir els fluxos de vehicles en aquest àmbit i alliberarà de trànsit l’interior del nucli d’Igualada. De fet, es preveu que l’actuació tregui uns 6.000 vehicles diaris dels nuclis urbans de la capital de l’Anoia i Santa Margarida de Montbui.

Aquesta obra abasta tres termes municipals: Igualada, Vilanova del Camí i Santa Margarida de Montbui. L’enllaç estarà format per dues rotondes i un vial d’un quilòmetre. Aquest vial tindrà dos carrils, un per sentit, de 3,50 metres d’amplada i dos vorals d’1 metre cadascun.

El traçat inclou dues estructures per salvar, d’una banda, la riera Garrigosa amb un pont de 26,5 metres i, de l’altra, el riu Anoia amb un viaducte d’uns 115 metres amb tres vans de 55, 34 i 25 metres. Un cop passat el riu Anoia, el traçat connecta amb la trama urbana d’Igualada. En concret, amb el carrer del Rec, a l’altura del carrer de la Misericòrdia, mitjançant una rotonda.

Per connectar la xarxa urbana d’Igualada amb el camí del riu, paral·lel al riu Anoia pel seu marge dret, s’han previst voreres habilitades per a vianants i ciclistes al viaducte sobre el riu Anoia que connecten amb la xarxa de camins existent en el riu.

Redistribució de trànsits

La ronda Sud d’Igualada té sis quilòmetres de longitud i discorre des de Santa Margarida de Montbui fins a Vilanova del Camí. En el tram més proper a Igualada, la ronda té dos accessos: el de Sant Maure i el de Vilanova Sud. Així, per exemple, els conductors que accedeixen a la ronda per Vilanova del Camí han d’arribar a l’enllaç de Sant Maure (en sentit est‐oest) i després circular per la C‐37z per l’interior de la xarxa viària urbana fins arribar al centre d’Igualada.

Així, aquesta actuació comportarà una redistribució dels trànsits a l’entorn de la ciutat d’Igualada i alliberarà de trànsit de pas l’interior del nucli urbà, a més d’incrementar la connectivitat del municipi i reduir el temps de recorregut en l’accés a la ronda. El nou accés d’Igualada captarà més de 7.000 vehicles diaris i farà que 4.200 vehicles que actualment travessen Igualada deixin de fer-ho. Paral·lelament, 1.800 vehicles deixarien de circular per l’interior de Santa Margarida de Montbui. D’aquesta manera, a més, s’optimitzarà la ronda Sud d’Igualada, que actualment té un trànsit d’uns 5.000 vehicles diaris.

5 COMENTARIS

Responder a Pascual Cancel·lar la resposta

*