Inici Economia Les novetats en contractació pública, analitzades en un taller a Grup Carles

Les novetats en contractació pública, analitzades en un taller a Grup Carles

COMPARTIR

Grup Carles Advocats va organitzar els passats dies 1, 6 i 8 de març, un taller sobre contractació pública amb l’objectiu d’informar sobre els aspectes bàsics relacionats amb els procediments de contractació de les Administracions Públiques i les novetats legislatives introduïdes per la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, la qual va entrar en vigor el passat 9 de març.

La finalitat principal del taller va ser la d’explicar, d’una manera fàcil i entenedora, aspectes relacionats amb la contractació del Sector Públic. El taller estava dirigit a tots aquells empresaris que habitualment concorren a licitacions públiques i tenien interès a conèixer els canvis que comportarà la recent entrada en vigor de la nova Llei, així com per a aquells que volien explorar la possibilitat de treballar per a l’administració pública i, així, ampliar el seu àmbit comercial i de serveis.

La iniciativa del bufet igualadí va tenir una molt bona acceptació, donat que el públic assistent va tenir l’oportunitat de conèixer, de primera mà, tota la casuística entorn als processos de licitacions, coneguts per la seva complexitat.

La sessió va anar a càrrec de Càrol Castillo, advocada de Grup Carles Advocats, especialista en dret públic i administratiu, que va fer una explicació molt entenedora dels aspectes més rellevants de la nova normativa europea, i de quins són els seus fonaments. Inspirada en l’Estratègia Europea 2020 per al creixement intel·ligent, sostenible i integrador, la nova normativa configura la contractació pública com un instrument que permet incidir en el mercat amb l’objectiu de dur a terme polítiques per millorar les condicions generals que afavoreixin la innovació en les empreses, fomentar la contractació pública amb criteris mediambientals, millorar l’entorn empresarial, especialment per a les petites i mitjanes empreses innovadores, i impulsar la contractació socialment responsable.

L’advocada igualadina, afegí que aquesta normativa també incideix en l’increment de la transparència, la simplificació i l’eficiència en els procediments de licitació.

Així mateix, Castillo explicà al públic assistent els diferents tipus de procediments aplicables en funció dels valors de contracte, els seus límits i terminis de presentació i insistí, també, en la possibilitat d’impugnació, per part de les empreses, dels procediments de licitació, en cas que no es considerin del tot correctes.

La sessió finalitzà amb un animat debat en el qual els assistents van poder consultar tots els seus dubtes, i amb una doble recomanació per part del bufet igualadí, d’una banda la importància de revisar molt bé els plecs de clàusules administratives i prescripcions tècniques, i d’altra, la de ser curosos a l’hora de preparar la documentació, no només en els continguts, sinó també en la presentació més formal, ja que la competència és gran i això pot ajudar a decantar la concessió a favor nostre.

FER UN COMENTARI

*