L’empresa igualadina Desig Esdeveniments ha engegat la iniciativa Igualada Turisme de Reunions, amb l’objectiu d’ajudar a donar un nou model d’impuls econòmic a la ciutat i al seu entorn. Identificar Igualada com a un gran palau de congressos, amb diferents oportunitats per a oferir. L’empresa impulsora posa en valor la seva experiència a l’hora de posar en marxa aquest projecte.
Inicialment la iniciativa portava el nom d’Igualada Convention Bureau amb el que es va donar a conèixer a les diferents institucions. Tant a la Diputació de Barcelona com l’Agencia Catalana de Turisme els va agradar el projecte, animant a seguir endavant amb una sola observació, la de canviar de nom. Aquesta condició es motivada per l’estratègia definida, en quan a turisme MICE a Catalunya, d’haver només un sol Convention Bureau a la demarcació de Barcelona que aglutini tota l’oferta. Per aquest motiu el projecte pren el nom d’Igualada Turisme de Reunions (Igualada MICE). D’aquesta manera es podrà incloure a les propostes que els diferents organismes porten a terme per promocionar el territori.
El posicionament passarà per esdevenir un destí per a petits i mitjans congressos i reunions, fet diferencial dels altres destins de Catalunya. A més d’oferir els avantatges estratègics que té la ciutat d’Igualada en la seva situació en el mapa de Catalunya, les propostes d’espais, la proximitat, acompanyat pel la competitivitat dels preus i de l’oferta d’activitats que s’hi pot trobar.
Segons expliquen a través d’un comunicat, «a diferencia d’altres iniciatives que s’han portat a terme a la ciutat i a la comarca, l’Igualada Turisme de Reunions vol comptar amb tothom, amb les empreses, autònoms, entitats e institucions que tinguin alguna cosa a aportar-hi». La iniciativa remarca que «és necessari fer l’exercici de posar en comú tot el que hi ha a la ciutat i als voltants i potenciar-ho».
L’Igualada Turisme de Reunions actuarà com a oficina de promoció per captar nous congressos, reunions, conferències, incentius i esdeveniments, a més de donar suport i coordinació a qui ho necessiti. També expliquen que s’està treballant en crear activitats lúdiques i d’incentius per fer més atractiu el venir a Igualada. Comercialment s’incidirà en empreses i entitats de tot el territori català, però també amb les d’Igualada i el seu entorn.
Hi ha propostes de futur, com la creació d’una targeta de fidelització pels assistents, l’edició d’un vídeo promocional i posar informació de l’oferta turística en diferents espais. S’ha treballat en un catàleg d’espais, de serveis i d’activitats que es una de les eines fetes, necessària pels promotors a l’hora d’organitzar una reunió.
Anualment es farà un inventari estadístic de les activitats MICE que es portin a terme a Igualada i el seu entorn per poder tenir dades a estudiar.
El projecte es dona a conèixer a través d’una pàgina web i perfils a les xarxes socials.
Una activitat interessant i sobretot venint de la mà de la iniciativa privada que és l’única que te experiència i voluntat per emprendre el ritme de l’economia real, i tanmateix no ens costa ni un euro als ciutadans, cosa ben diferent hem tingut de suportar quan el noi que fa d’alcalde va contractar «a dit» uns assessors a 50,000 EUR cada un perquè tinguessin cura de l’expansió econòmica de la ciutat… Algú sap si han fet alguna cosa? Ah, potser sí que van aconsellar al noi que donés suport a els talls de carretera de l’octubre passat que van deixar immobilitzada tota l’economia de la comarca. Quan aquests intervenen en les iniciatives privades ja podem plegar perquè els entrebancs, les normatives paralitzen al més eixerit… Que es dediquin a fer que la ciutat estigui neta, que la circulació sigui àgil i els serveis funcionin, i així podran justificar els salaris que no es mereixen…
Mireia tens tota la raó.
La marca personal, d’aquest interessant projecte, ha de ser peça angular de partida per poder-se vendre, per lo que els hi recomano de sortir amb una web elegant i xarxes potents.
Sort!
I sobretot que aquesta colla de vividors que es fan dir «politics (de pacotilla)» estiguin ben lluny per no espatllar el projecte… perque quan hi posen el nas el fracàs està assegurat, i dissortadament paguem les destroses els contribuents