Inici Societat Els Mossos intensifiquen els controls al Bruc per reduir la sinistralitat dels...

Els Mossos intensifiquen els controls al Bruc per reduir la sinistralitat dels motoristes

COMPARTIR

Els Mossos d’Esquadra estan realitzant aquestes setmanes controls preventius a les carreteres més conflictives de la Catalunya Central a causa de l’increment dels accidents amb motoristes. Es tracta de la carretera de Can Maçana, al terme municipal del Bruc i les carreteres del Brull (Osona), i la de la Llosa del Cavall (Solsonès). Des de principi d’any, set de les 13 víctimes mortals a les comarques centrals viatjaven en vehicles de dues rodes, dues d’elles a la carretera de Can Maçana, al Bruc. En el dispositiu preventiu realitzat aquest matí a la Llosa del Cavall, a pocs quilòmetres d’on fa una setmana un motorista va perdre la vida, en poc més d’una hora s’ha sancionat a sis motocicletes per excés de velocitat.

El sergent de Trànsit a la Catalunya Central, Xavier Piña, ha explicat que els controls responen a l’alta sinistralitat dels darrers mesos, en què més de la meitat de les víctimes mortals a les comarques centrals han estat motoristes. La xifra està lleugerament per sobre de la campanya passada, però Piña insisteix en el fet que “qualsevol mort és important” i “ho tenim molt en compte”. Recorda que, a més, ara comença el gran problema. I és que és entre primavera i tardor quan la majoria aposten per fer sortides amb el vehicle de dues hores:

Els controls preventius es realitzen bàsicament a les tres vies “més transitades” per les motos. Can Maçana, on aquest mateix diumenge un motorista ha resultat ferit crític; la carretera del Brull; i la Llosa del Cavall. És en aquesta darrera via, la C-462, a pocs quilòmetres d’on un motorista va perdre la vida la setmana passada, on aquest diumenge el matí han muntat el dispositiu.

Operatiu dels Mossos a la carretera C-462, aturant motos, aquest diumenge.

En poc més d’una hora el radar mòbil ha caçat set vehicles superant els 90 màxims permesos en aquell tram de la via, sis dels quals eren motos.

Paral·lelament, però, els agents han aturat bona part dels vehicles de dues rodes que hi circulaven. Se’ls ha sotmès a la prova d’alcohol i drogues, amb algunes taxes d’alcoholèmia rondant el màxim permès. Alhora s’han comprovat que tinguessin el permís de circulació corresponent, la documentació en regla i que el vehicle no estigués manipulat.

Se la miren “amb lupa”

Entre els motoristes aturats, la majoria s’han mostrat comprensius amb l’operatiu que els ha obligat a aturar-se una estona. David Navarro reconeixia que “emprenya” perquè “no pots gaudir de la moto com vols”, però que alhora entenia que era necessari per evitar que els conductors “facin el burro”. En Lluís Vicent també ha reconegut que ho veia bé per tal de poder “sortir a passejar i no et trobis ningú que se t’emporti per davant”. En canvi, en Joan Carles Ruiz, tot i entendre que els agents estaven fent la seva feina, s’ha queixat que li estaven mirant la moto “amb lupa, com si fos nova de trinca, i té uns quants anys ja”.

El sergent dels Mossos ha assegurat que malgrat que des del cos policial s’estan dedicant el màxim de recursos possibles a reduir la sinistralitat, cal també que tothom “i posi el seu gra de sorra” per “revertir la situació”. I és que bona part dels sinistres mortals succeïts aquest any, el motorista n’ha tingut culpa. Piña insisteix en la necessitat de complir els senyals “normes de seguretat” per garantir la seguretat d’un mateix i de la resta i no “per la por a ser sancionat”.

Gemma Aleman / ACN

FER UN COMENTARI

*