Aquest llibre desmunta “mites i llegendes” al voltant del sosteniment, aquesta peça de roba interior de molt antic ús i sobre la qual, però, pesa encara un notable desconeixement. Es recull la seva evolució històrica, el perquè del seu ús i de les seves construccions, i sobretot, es facilita una correcta comprensió de les talles i copes.
Els estudis realitzats indiquen que més de 7 de cada 10 dones utilitzen una talla i copa equivocades. La conseqüència és que la meitat de les consultes a professionals de la salut sobre dolors mamaris es deuen a un ús inadequat, el que no és d’estranyar donada la complexitat per entendre el funcionament de talles i copes i la poca o nul · la informació al respecte.
El coneixement de quina és la talla i la copa del sostenidor és summament important per a tota dona. Conèixer la seva morfologia i saber quin és el patronatge que “vestirà” millor, saber com vol veure i l’ús que li donarà, són algunes de les preguntes que s’ha de fer. Si es va a utilitzar per fer esport, per reduir el volum, projectar el pit, mostrar escot, anar sense tirants, sortir de fil aquesta, seduir … El seu ús condicionarà la funció i estètica de la sustentació, desmitifiquen cant afirmacions i tòpics molt estesos però erronis.
‘El sosten, mitos y leyendas…’, va ser publicat el setembre de 2012 per l’editorial Arcopress i disposa d’un total de 112 pàgines, i està cridat a ser un dels llibrets destacats en venda per ser una obra curiosa i original, a més d’una gran utilitat pràctica.
L’AUTOR
Francesc Puertas (Martorell, 1957) és comunicador i expert en cotilleria. Es dedica a la investigació i comunicació mitjançant conferències, participació en esdeveniments i mitjans de comunicació. Creador i trainer de cursos de formació destinats a especialitzar professionals del sector. Va treballar en Vives Vidal Vivesa / VF Intimates / Vanity Fair Brands Europe (2003-2008). El 2004 inicia la nova divisió de negoci Belcor Pharma. Des de 2008 continua col · laborant amb diferents mitjans de comunicació (premsa-ràdio-tv-online), amb marques, institucions i universitats. Impulsa una àmplia gamma de projectes destinats al millor coneixement d’aquesta peça.