Inici Societat Les millores al tram anoienc de la B-224, sense calendari

Les millores al tram anoienc de la B-224, sense calendari

COMPARTIR

El passat 25 de gener, el Secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, presentava, a Martorell, el projecte de millora de la carretera B224 al Baix Llobregat i a l’Anoia.

Sobretot es va tractar de presentar les millores previstes a partir de l’any 2019 a la zona entre Sant Esteve de Sesrovires i Martorell motivades pel desenvolupament del Pla Director Urbanístic de l’Activitat Econòmica del Llobregat Nord, que se situa entre Abrera, Martorell i Sant Esteve de Sesrovires. Aquest planejament ja preveia el desdoblament i la modificació del traçat de la carretera B224. Amb l’anunci del Director General es dóna compliment a les necessitats de desenvolupament econòmic de tota aquesta zona. Aquest projecte, en concret, abasta dos quilòmetres de longitud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i el carrer del Puig del Ravell, a Martorell. Tot plegat amb una inversió de 20,2 milions d’euros.

Per al PSC, “l’abandonament continua”

Tot i que celebren el projecte, els socialistes anoiencs lamenten que no hi ha concreció pel que fa les millores de la mateixa carretera en el seu tram a la comarca de l’Anoia. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat asseguren que s’està treballant “en els projectes de millora integral d’aquesta carretera”, plans entre els que estaria una variant entre Vallbona d’Anoia i Masquefa. Entre Vallbona i Capellades, ni una paraula.

El PSC critica que encara no estiguin definides aquestes millores, malgrat que la Generalitat va iniciar el procés d’informació pública de l’estudi informatiu i de l’estudi d’impacte ambiental d’aquesta variant l’any 2014. Els socialistes afegeixen que “ni tan sols estan definides les millores puntuals en les diferents travessies de nuclis de població com Can Bonastre, Piera o Vallbona, així com els nombrosos i perillosos encreuaments a nivell existents a la via com és el cas de la línia dels FGC a Vallbona d’Anoia”.

Aquesta “manca de planificació” significarà, segons el PSC, “un augment important de la inseguretat” pels usuaris de la B224 al pas per Piera i Masquefa quan es posi en marxa la nova zona industrial de Can Bonastre a Masquefa i Can Cairot a Piera.

Els Socialistes de l’Anoia exigeixen un calendari clar i planificat del desenvolupament, millores i actuacions a la carretera B224 al seu pas per l’Anoia Sud. Les actuacions previstes per la Generalitat de Catalunya durant els propers anys “són totalment insuficients i en cap cas solucionen, a curt o mig termini, les necessitats del territori”, segons el PSC, que les concreta en la seguretat viària i en desenvolupament econòmic de l’Anoia Sud.

Reclamació històrica dels Socialistes de l’Anoia

En els darrers anys els socialistes han liderat mocions en els ajuntaments i preguntes al Parlament de Catalunya sobre el posicionament del govern de la Generalitat amb l’objectiu de posar la problemàtica de la B224 en l’agenda política, davant la greu situació d’inseguretat per una banda, i d’ofegament econòmic per l’altra banda.

Per als socialistes, el Departament de Territori “ha menystingut”, des de fa anys aquesta necessitat pels ciutadans i teixit econòmic de l’Anoia Sud, i el Consell Comarcal “ha estat incapaç de liderar i vehicular la demanda de millores” cap el govern de Catalunya. Assenyalen que la situació va esdevenir esperpèntica, amb uns pressupostos 2017 de la Generalitat que preveien 0€ d’inversió en millores a la carretera B224.

Va ser una esmena dels Socialistes de l’Anoia la que va permetre incorporar partides per millorar la carretera als pressupostos de la Generalitat 2017, tot i el vot contrari de Junts pel Si (PdCat i ERC) i l’abstenció de la CUP.

La situació de la carretera B244 s’afegeix al dèficit d’infraestructures i serveis de mobilitat de la zona, amb un transport públic que no és competitiu enfront del vehicle privat.

FER UN COMENTARI

*