Inici Destacats Més 700 professionals busquen fer negoci a la 29a edició de la...

Més 700 professionals busquen fer negoci a la 29a edició de la Mostra d’Igualada

COMPARTIR
Xerrada 'Eines per apropar teatre i escola' en el marc de la Mostra d'Igualada, aquest dijous.

Com passa a qualsevol mercat, la Mostra d’Igualada compta també amb la seva àrea de negoci –la Llotja- amb l’objectiu de generar un intercanvi entre programadors i artistes. En la seva 29a edició, la Fira de teatre infantil i juvenil de la capital de l’Anoia compta amb més de 700 professionals acreditats i la Llotja té un total de 42 expositors, una xifra similar a la de l’any passat. A més, s’han organitzat una vintena d’activitats paral·leles com ara reunions ràpides –que es van esgotar en 24 hores-, un mercat de projectes, taules rodones o xerrades. El director executiu de la Mostra, Òscar Balsells, ha destacat que «tenim una fira a nivell de mercat plenament consolidada» i ha assegurat que «sens dubte és el punt de referència anual de tots els professionals que es dediquen a les arts escèniques per a tots els públics». Balsells també ha posat en valor l’increment del volum de negoci que es genera a la fira –un estudi del 2015 el data en 2,1 MEUR- i ha destacat que a Catalunya hi ha una capacitat de creació i producció «molt potent».

Aquest dijous i divendres tenen lloc els plats forts de l’anomenada ‘Mostra PRO’, que té l’epicentre a la Llotja professional, instal·lada al Museu de la Pell. Una de les activitats paral·leles que han tingut lloc aquest dijous al matí és la xerrada ‘Eines per apropar teatre a l’escola’, adreçada tant a professionals de l’educació i les arts escèniques com a programadors i tècnics municipals interessats en vincular l’escola i el teatre. La ‘Mostra PRO’, però, comptarà amb més d’una vintena d’activitats com ara el 9è Mercat de Projectes d’espectacles, la taula rodona ‘Quan comença a baixar el teló (i l’edat ens retira dels escenaris)’, així com també reunions i trobades ràpides.

El director executiu de la Mostra, Òscar Balsells, s’ha mostrat molt satisfet amb la vessant de negoci de la fira i ha assegurat que «és un punt de trobada i referència de tots els professionals que es dediquen a les arts escèniques per a tots els públics». Durant quatre dies, ha dit Balsells, els professionals «aprofiten per tenir contactes a nivell de contractacions, de projectes i de programacions». «La Mostra és una fira plenament consolidada i s’ha convertit en la fira de referència per a tots els públics de Catalunya», ha reblat.

Un estudi elaborat l’any 2015 va determinar que el volum de contractació que genera la Mostra és de 2,1 milions d’euros, mentre que l’any 2013, en plena crisi econòmica, era de 625.000 euros. Balsells ha posat de relleu l’increment del volum de contractació en el marc de la fira, però ha lamentat que «malgrat que ens hem recuperat, difícilment tornarem a arribar a les xifres de contractació i al volum de negoci que generaven les arts escèniques abans de la crisi». Amb tot, Balsells creu que aquestes dades posen de manifest que «Igualada és un punt de referència que genera molta contractació i on s’acaben seleccionant molts espectacles que després es podran veure arreu del territori».

La Mostra també ha fet en els darrers anys una aposta important per obrir-se a l’exterior i, malgrat que la majoria de professionals i companyies són catalanes, cada cop hi ha un gruix més important de programadors de l’estat espanyol i internacionals. De fet, Balsells ha dit que moltes companyies «ja creen els espectacles pensant en la possibilitat no només de sortir a l’Estat, sinó d’anar al mercat internacional». En aquest sentit, el director executiu de la Mostra ha explicat que dades del Departament de Cultura indiquen que moltes companyies de teatre familiar catalanes cada cop giren més per Europa i pel mercat asiàtic.

Mar Martí / ACN

FER UN COMENTARI

*