Inici Societat Més de 400 reclamacions de consum a l’Anoia durant el 2016

Més de 400 reclamacions de consum a l’Anoia durant el 2016

COMPARTIR

La directora de l’Agència Catalana de Consum, Montserrat Ribera, ha presentat aquest dimarts el balanç d’actuacions del 2016 en defensa dels drets dels consumidors a la Catalunya Central. A les comarques centrals es van presentar 1.905 reclamacions l’any passat, prop d’un 3% menys que el 2015. Ribera ha destacat que gairebé la meitat de les reclamacions es resolen per la via de la mediació i això, segons ha dit, s’explica perquè cada cop hi ha més empreses adherides a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC). Tot i que aquesta tendència no correspon a la Catalunya Central, on el total d’adhesions a la JACC es redueix en un 19,30%. El 33,4% de les reclamacions es van fer a empreses de telecomunicacions i internet.

El servei de consum del Consell Comarcal de l’Anoia va atendre al llarg de l’any passat 1.798, especialment de serveis generals de consum, telecomunicacions i internet i subministraments com llum, aigua o gas.

A l’Anoia el 2016 s’han presentat 415 reclamacions. Per sectors, el prinicipal ha estat el de telecomunicaicons i internet, seguit dels serevsi d’electricitat, aigua o gas. 235 d’aquestes reclamacions s’ha resolt mitjançant la mediació.

Les empreses que presenten un major nombre de reclamacions són Endesa, Telefónica, Orange, Gas Natural, Vodafone, Vueling, Iberdrola, BBVA, The Phone House i Carrefour.

El darrer recurs en l’àmbit de consum, la denúncia, l’han presentada en 24 ocasions durant l’any passat a l’Anoia.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*