Inici Destacats La Mancomunitat BTT de l’Anoia, pels boscos del Pallars Sobirà

La Mancomunitat BTT de l’Anoia, pels boscos del Pallars Sobirà

El matí del dissabte 8 de juliol, amb un cel grisot, ens trobem un vintena de ciclistes de la Manko a La Ribera de Cardós. Són dos quarts de nou i anem a esmorzar a l’únic bar obert a aquesta hora. Al cap d’una hora engeguem. Al començament per asfalt en lleugera pujada, després ja més costeruda, contínua. No deixarem de pujar en bastants quilòmetres. A Esterri de Cardós ens reagrupem i s’acaba el bon pis. Hem deixat enrera els poblets d’Ainet i Arrós. Fa sol però hi han massa núvols arreu. Ja per pista i enmig d’un gran i magnífic bedollar conegut per Bosc de Virós, que no ens deixa en cap moment, passem per diverses fonts boscanes destinades al bestiar. El temps va empitjorant progressivament. Ja som bastant amunt quan comencen a caure fines gotes. I nosaltres pista amunt. No massa lluny d’on volem arribar es posa a ploure de ple. Sentim tronar. Estem intranquils. Un esforç més i ens apleguem al Pla de Negua, a 2200 m d’alçària. Fa fred, vent, plou i veiem alguns llampecs encara llunyans. La tempesta se’ns acosta. Fem un cop d’ull a allò que podem albirar de paisatge. Amb els llamps no s’hi juga, i menys si es va en bici. Ràpidament fem les fotos i decidim no arribar-nos al cim proper que també teníem previst fer avui. En el descens cinc valents es decideixen a fer un corriol-trialer llarg, tècnic i ben mullat. Els altres decidim baixar per una altra pista diferent de la que hem fet pujant. Va plovent i l’ambient fred ens deixa les mans balbes. Tot és relliscós. Cal anar amb precaució. Ens cansem de baixar els mil cent metres que hem pujat. Al cap d’una bona estona i ben acompanyats pels trons arribem altra vegada a la Ribera de Cardós. Continua plovent. Desem les bicis i anem a dinar. Han estat 33 km i 1100 m de pujada. Tot ben amenitzat per l’aigua i el so dels trons.

La propera sortida al Setembre es pot consultar a internet: www.mancomunitatbtt.net