Inici Cultura Making off del disseny a l’Anoia

Making off del disseny a l’Anoia

COMPARTIR

L’entitat disseny=igualada impulsa un nou programa de suport i promoció del disseny professional, en totes les seves branques (gràfic, de producte, d’interiors, retail, digital i il·lustració), consistent en l’enregistrament i difusió de vídeos de poc més d’un minut de durada dels treballs o encàrrecs més reeixits de cada estudi o agència. El pròxim divendres 16 de setembre, a les 19:00h es presentaran els primers divuit vídeos a un acte al Museu de la Pell d’Igualada en el marc de l’exposició “Visions del Disseny”.

Making of és un anglicisme que designa un documental que relata el rodatge o la producció d’un film o d’una obra audiovisual (pel·lícula, telefilm, sèrie de televisió…). Segons els analistes, els beneficis del making of són, entre d’altres, que aporta un valor afegit al treball/projecte que acompanya. En molts casos, ajuda a adquirir més repercussió i rellevància, crea expectació i reclam i aporta informació i material extra. Reforça el treball seguint la premissa que, com més contingut audiovisual, millor, i apropa els espectadors en potència al treball en qüestió.

Inspirats en aquests beneficis i decidits a implementar-los, disseny=igualada ha encarregat la producció i postproducció als professionals igualadins Marc Càlichs i Maure Bisbal que han enllestit els primers divuit vídeos protagonitzats Aureli Sendra, Amorfa (Xavi Méndez), Espai Gràfic (Lluís Jubert), Instint (Roger Soler i David Gubern), Ricard Vila Studio, Estudi Ribaudi, Lubochka (Olga Dubovik), Evvo Retail (Pep Valls), Fildecel (Mireia Calçada Cubí), Jaume Enrich, Estudi Quartada, Xavi Mula Studio, Nil Morist, DD Disseny Gràfic (David Dàmaso), formigues.com (Jordi Carné), Arnau Gràcia i Sílvia Puig.

Un cop presentats el propòsit és divulgar el disseny, posar en valor la seva creativitat i explicitar la seva capacitat en fer, identificar i prestigiar una marca comercial, empresarial, social o pública. Es contempla fer una difusió per les televisions locals i comarcals, la premsa digital, els webs dels estudis participants, pàgines corporatives i xarxes socials.

Aquesta iniciativa ha rebut el suport de l’Ajuntament d’Igualada i del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.

Durant el pròxim any 2023, disseny=igualada es proposa produir i difondre una segona tanda de vídeos d’altres professionals del disseny.

 

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*