Inici Destacats L’institut Badia i Margarit certifica dues pràctiques educatives innovadores

L’institut Badia i Margarit certifica dues pràctiques educatives innovadores

COMPARTIR

La Resolució EDU/3415/2021, de 12 de novembre, va obrir convocatòria per al reconeixement de pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica. Des del centre s’hi van presentar dos projectes i tots dos projectes han certificat com a pràctica educativa de referència a la Resolució que es va publicar el 17 de març 2021. Aquestes dues pràctiques certificades són:

La representació teatral a l’ESO: un projecte interdisciplinar i cohesionador, coordinat i encapçalat per Núria Planell Aymerich

Des dels seus inicis (2015-16) l’Institut Badia i Margarit ha fet una aposta ferma en favor de les arts. El teatre ocupa un lloc dins del currículum: el curs 2016-17 va esdevenir una matèria optativa que s’oferiria, a mesura que el centre aniria creixent, a tots els nivells de la ESO i que aniria consolidant l’experiència teatral entre l’alumnat com un tret distintiu. El curs 2018-19 s’inicia un treball de base interdisciplinària que pretén traspassar envans i aconseguir que la producció teatral esdevingui un projecte multidisciplinari, transversal i global de centre, on participin diverses àrees de coneixement, i gran part de l’alumnat i professorat. Projecte del’Àmbit 1: metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i aprenentatge. L’institut va néixer el curs 2015-16 i al llarg d’aquests 7 cursos s’han fet 8 obres de teatre, entre les quals destaquen: “Els pastorets del BiM: Que comenci l’obra”. Gener 2019 , “Much Ado About Nothing”. Gener 2019 (8è Concurs Shakespeare de teatre en anglès Trinity College London): Guanyadors d’un accèssit , “El retorn d’Odisseu.” Juny 2019 , “Somni d’una nit d’estiu”. Gener 2020 (2ESO -9è Concurs de teatre en anglès Trinity College London) i, la darrera, adaptada a la situació de pandèmia: “Mar i cel” al juny 2021.

Un exemple d’aprenentatge projectat: repartim il·lusió, coordinat i encapçalat per Judit Serra i Morera

Projecte desenvolupat des del segon curs del centre (setè any que es fa) al voltant de les activitats que s’han dut a terme amb llars d’infants, residències d’avis i escoles; especialment amb la Residència Pare Vilaseca i les escoles Gabriel Castellà i Dolors Martí. Engloba activitats artístiques i musicals (disseny d’escenaris, vestuari, interpretació dels himnes…), però se centra en competències lingüístiques -pensar i escriure un discurs a partir de la cerca d’informació per saber què podem dir i com ho hem de dir i llegir el discurs en veu alta amb l’entonació i la prosòdia adequades- i de l’àmbit personal ja que el professorat hi té un rol de simple guia i acompanyament: el projecte és dels alumnes i per als alumnes. Aquest projecte engloba tan aspectes de l’Àmbit 1: metodologies i recursos per a la millora de l’ensenyament i aprenentatge com de l’Àmbit 3: relació i cooperació amb la comunitat educativa i l’entorn.

Aquestes dues pràctiques se sumen als altres projectes d’innovació ja consolidats al centre i que podeu consultar al MAPA DE LA INNOVACIÓ PEDAGÒGICA DE CATALUNYA, en les seves diferents modalitats Programes, Projectes i Pràctiques i on, amb el reconeixement d’aquestes dues pràctiques de referència educativa l’Institut Badia i Margarit ja té activitats / projectes certificats en els tres àmbits de la innovació.

FER UN COMENTARI

*