Després de l’èxit de la primera edició, l’Igualada Urban Running Night Show té el repte de mantenir i augmentar la seva aposta per crear una competició esportiva de referència que serveixi alhora per dinamitzar l’activitat comercial de la ciutat el proper 1 de juny. Aquest dijous al vespre se n’ha fet la presentació oficial a la plaça de Cal Font d’Igualada.
Albert Balcells, el director d’Ocisport, ha reconegut que ells mateixos van quedar sorpresos per l’èxit de la primera edició de l’Igualada Urban Running Night Show. 1.200 participants –el 75% de fora- van participar a la cursa i per l’edició del 2013 l’objectiu és arribar a congregar 2.000 corredors “i ser una de les principals proves de Catalunya”, amb la singularitat que hi ha molt poques curses que es corrin de nit i en un centre urbà.
Balcells, que ha confirmat la participació dels guanyadors de l’anterior edició –l’igualadí Roger Roca i Anna Noguera-, creu que “probablement és la cursa mixta de tot el món que té un major percentatge de dones participant”, ja que a l’edició de 2012, el 47% d’inscrits era de sexe femení.
Des d’Igualada Comerç, Jovan Trisic espera superar les expectatives de l’any passat i assegura que l’Igualada Urban Running Night Show ha estat un punt d’inflexió a les activitats de dinamització comercial de tot Catalunya i, a més, “la única on s’ha implicat el comerç, la societat, l’esport i l’administració”, el que suposa per a Trisic “aconseguir un ressò molt ampli”.
L’espònsor principal torna a ser l’empresa Punto Blanco, que en veu de Josep Bisbal va recordar que “hi vam creure des del principi” perquè l’esdeveniment “reuneix dos conceptes que lliguen molt amb els valors de la nostra empresa: la innovació i el compromís social cap a Igualada”. Punto Blanco obsequiarà els participants amb els conjunts de roba interior d’home i dona que van poder observar els assistents a la presentació aquest dijous al vespre a la plaça de Cal Font.
El president del Club Atlètic Igualada, Ramon Mir, s’ha mostrat satisfet per com l’esdeveniment serveix per a la promoció de la ciutat i s’ha compromès a fer-ne la màxima promoció des de l’entitat que presideix. Mir també ha expressat la seva satisfacció perquè sigui una empresa d’Igualada, Ocisport, la que organitzi i gestioni l’esdeveniment. A més de la peculiaritat de la prova, el president del Club Atlètic Igualada ha destacat que pels corredors “és d’agrair sentir i rebre el suport de la gent que està al carrer aquell dia”.
L’alcalde d’Igualada, Marc Castells, que ha estat acompanyat també per la tinent d’alcalde de Dinamització Econòmica Àngels Chacón, està convençut que l’Igualada Urban Running Night Show tornarà a ser un èxit i va recordar que “nosaltres hi vam creure i hem intentat donar solucions, treballar plegats”. Castells ha agraït “la sensibilitat” de Punto Blanco, l’expertesa d’Ocisport, l’esforç dels botiguers d’Igualada i el treball i trajectòria del Club Atlètic Igualada.