Inici Destacats L’Estratègia Digital de l’Institut Badia i Margarit, al Mobile World Congress

L’Estratègia Digital de l’Institut Badia i Margarit, al Mobile World Congress

COMPARTIR

L’institut Badia i Margarit va tenir una presència destacada a la jornada Futurs docents, docents del futur del passat 3 de març al Mobile World Congress de Barcelona.

Al congrés va tenir lloc la jornada de reflexió que va aplegar a un miles de docents i futurs docents, amb diferents ponències i una taula rodona. La taula rodona es va iniciar amb la projecció del vídeo sobre l’Estratègia Digital de Centre a l’Institut Badia i Margarit, un vídeo que mostra com el centre ha sabut utilitzar i adaptar les eines digitals per donar resposta als diferents confinaments amb diferents estratègies i actuacions a nivell digital. El vídeo mostra diferents moments d’aquests dos anys de pandèmia i la resposta educativa que s’ha donant des del centre, de manera global per a tots els cursos, a cada moment. El vídeo dona la veu als alumnes i també a una família del centre. La recollida d’opinió dels alumnes i de les famílies ha estat una constant durant aquests dos cursos de pandèmia i ha estat un punt clau per poder ajustar la resposta de la manera més flexible possible a diferents situacions i necessitats.

A la taula rodona hi va participar el cap d’estudis digital del centre, senyor Josep Llohis Canals , juntament amb la senyora Conxita Gimeno (Directora de l’Escola Montessori de Rubí), la senyora Anna Casamitjana (mentora digital), el senyor Miquel Àngel Prats (Professor titular de la Universitat Ramon Llull), la doctora Marta Bertrán (Degana de la Facultat de Ciències de l’Educació, UAB) i el Director General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, senyor Joan Cuevas. La taula va ser moderada pel senyor Jaume Ametller, coordinador del MIF i va versar sobre la competència digital docent i els reptes de futur en educació digital.

En aquest sentit, l’institut Badia i Margarit des dels seus inicis al 2015 ha fet un esforç significatiu per organitzar l’estructura i sistematitzar la resposta digital al centre i ja des del primer moment del confinament va fer una aposta ferma i decidida per les classes en línia, sincròniques i, a la vegada i progressivament, impulsant càpsules autoformatives. És per aquest fet que l’institut compta amb dos caps d’estudis, un dels quals, el cap d’estudis digital, està majoritàriament dedicat a aquesta resposta digital que requereix gran flexibilitat i adaptació constant.

 

FER UN COMENTARI

*