Inici Societat L’avantprojecte de reforma de l’autovia A-2 entre Jorba i Abrera, aquest estiu

L’avantprojecte de reforma de l’autovia A-2 entre Jorba i Abrera, aquest estiu

COMPARTIR

Els set alcaldes de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena s’han reunit aquest dimecres amb el Secretari d’Estat de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Pedro Saura, i el director general de carreteres del Ministeri de Foment, Javier Herrero, per reivindicar que la millora prevista de l’A-2 comenci el més aviat possible pel tram entre Jorba i Castellolí.

Aquest mes de juliol està previst que es porti a exposició pública l’Avantprojecte de reforma de l’autovia A-2 entre Jorba i Abrera perquè comenci el període d’al·legacions. El projecte, valorat en prop de 500 milions d’euros, contempla un tram nou d’autovia ja que el traçat actual no compleix la normativa de vies ràpides. La nova infraestructura resoldria no només punts negres d’accidentalitat sinó també enllaços amb altres vies com la C-37, permetria esponjar i insonoritzar municipis com Castellolí – que passaria a tenir l’A-2 més separada del municipi-, i solucionar punts polèmics com el pont de l’autovia al seu pas per Òdena i solventar la connexió a peu entre Igualada i Òdena.

El nou traçat no satisfà a d’altres municipis com Collbató, que veu afectada una zona residencial del seu terme, i és per això que els alcaldes de la Conca d’Òdena han demanat al Ministeri que es comenci a executar l’obra pel tram Jorba-Castellolí, ja que hi ha un consens polític total entre els set alcaldes en la proposta i en la urgència de refer una infraestructura clau al territori que presenta una elevada taxa de mortalitat. En el transcurs de la reunió, els alcaldes també van fer arribar al Ministeri la petició perquè s’accelerin els tràmits de construcció d’un carril BUS VAO a la B23 per tal de facilitar l’entrada a Barcelona en autobús, un transport utilitzat diàriament per centenars d’igualadins i anoiencs.

En resposta a la petició dels alcaldes, el secretari d’Estat, Pedro Saura, “ha confirmat l’interès estratègic que té aquesta infraestructura pel Ministeri de Foment i la seva voluntat de tirar-la endavant”, segons un comunicat de la Mancomunitat de la Conca d’Òdena.

COMPARTIR

12 COMENTARIS

  1. Alta tasa de mortalidad… ja ja ja.
    Que mania con hacer obras inecesarias, por el simple motivo de pillar tajada.
    Mejor dejar el trazado actual y mejorar las entradas y salidas, asi como el asfalto.

  2. España es el país europeo de los remiendos, para esto si que hay dinero. No hace mucho se reasfalto la autovía en los dos sentidos y ahora quieren cambiar el trazado.
    Para bajar las contribuciones o bajar directamente los impuestos o ayudas a fondo perdido para autónomos y pequeñas empresas ,no hay dinero. Menuda panda…..

  3. Ya me diras tu a mi collbató el bruc i alguna zona mas se veran casa afectadas.
    Que ni les daran 4 duros y ajoyagua
    Que no cumplen la normativa???
    Modifica esa normativa y que los coches bajen la velocidad en segun que tramos que parece que “el indice de mortalidad” vale para expropiar casas para una carretera nueva para justificar gastos????
    Noseyo pero creo que hay que hacer vernos que no por ampliar carretera sera mas segura….

    • Esto de expropiar casas para hacer pasar una carretera… no era lo que hacia Franco?
      Venga quitar simbolos feanquistas y mas cosas… pero a la minima… acuan igual que lo hacia el.
      Una cosa, es expropiar un terreno y otra cosa bien distinta, es echar a la gente de su propia casa.

  4. A veure. Crec que la pandèmia també ha fet mal a les neurones. ¿Quina necessitat hi ha? Crec que hi ha d’alters infraestructures més importants i coherents. Per exemple, que el ferrocarril (FGC) sigui més ràpid i barat o per exemple, una connexió en tren Igualada-Lleida, ja que la ciutat vol ser Universitaria… no te sentit que no es mirin aquest tipus d’infraestructures que no existeixen, en lloc de gastar diners en altres que ja tenim.

  5. Pues lo de “alta”… bueno segun ellos “elevada”.
    Estaria bien que avalasen la afirmacion con algun tipo de dato. La afirmacion, la veo como una burda excusa para acometer la reforma.

    • Tu eres tonto o te lo haces… me refiero a la palabra “elevada” que encabeza la frase… elevada? A ver… de cuantos fallecidos hablamos? Por que si empezamos a mirar los fallecidos en las carreteras, en la mayoria han habido muertos; entonces tenemos que cambiar el trazado de todas y cada una de nuestras carreteras.
      Si se dice, elevada taxa, se quiere decir que hay muuuuchos muertos. Y desde que esta la autovia, cuantos muertos han habido? Que yo sepa, el trazado, no esta catalogado, ni como “punto negro” o “tramo de concentracion de accidentes”
      Te ha quedado clarinete, ahora?

FER UN COMENTARI

*