Inici Societat L’Anoia tindrà un equip d’atenció exclusiu per la vellesa

L’Anoia tindrà un equip d’atenció exclusiu per la vellesa

COMPARTIR

El Consell Comarcal va acollir la setmana passada la presentació del programa «Pel bon tracte a les persones grans a la comarca de l’Anoia», una iniciativa del Departament de Benestar i  Família de la Generalitat i l’Obra Social «la Caixa» juntament amb Diputació de Barcelona que té per màxim objectiu conscienciar i sensibilitzar a la població, visibilitzar situacions de maltractament a les persones grans i promocionar conductes de bon tracte a la gent gran. Tot  i que està previst que el programa es desplegui per tot Catalunya, l’Anoia ha estat una de les cinc comarques pilot escollides per la seva implicació, trajectòria i experiència contrastada.

 

 

Continuïtat des del 2007

Segons el diputat delegat de Benestar Social, Salut Pública, Consum, Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva «a l’Anoia disposeu d’unes bases molt sòlides, pel  vostre bagatge i l’experiència demostrada en iniciatives pioneres en aquesta matèria». Així, el 2007 el Consell Comarcal de l’Anoia va apostar per incorporar una persona que atengués les necessitats de les persones grans de la comarca i el 2009 es va crear la Comissió de prevenció i detecció de situacions de maltractament a les persones grans a l’Anoia, una taula de professionals de diferents àmbits (salut, social i cossos de seguretat) que tenia com a finalitat treballar per a combatre aquest fenomen. Fruit del treball en aquesta comissió, el 2011 es va donar a conèixer un document marc “Protocol de prevenció i actuació contra els maltractaments a les persones grans de l’Anoia”. Més endavant, el 2014, el Consell Comarcal de l’Anoia va començar a participar al Grup de treball contra els maltractaments a les persones grans que Diputació de Barcelona lidera.

 

 

[Img #20940]Pas important cap al benestar de les persones grans

Amb aquest acte es donava el tret de sortida a un seguit d’accions al territori que permetrà desplegar el conjunt d’eines vinculades al programa. Per una banda, es donarà suport en formació al diferents col·lectius professionals de l’Anoia; i, per altra banda, es facilitarà un suport tècnic per a la millora del document del protocol a fi d’establir un treball en xarxa més ampli i eficient. Com a primícia el diputat va anunciar el seu interès en apostar pel primer Equip d’Atenció a la Vellesa a l’Anoia, un conjunt de professionals que treballaran per intervenir i tractar a la persona gran que viu una situació de maltractament. La creació d’aquest equip suposarà un pas molt important cap al benestar de les persones grans i configura ser el primer en l’estat espanyol.

 

 

Presentació a càrrec de Soteras, Gordi, Oliva, Català i Simón

En la presentació van intervenir el conseller de serveis personals, Àngel Soteras, la secretària de Família del Departament de Benestar Social i Família, Dolors Gordi; el diputat delegat de Benestar Social, Salut Pública, Consum, Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona, Josep Oliva; la delegada general de CaixaBank a Barcelona província, Xus Català; i el director corporatiu de l’Àrea Social de la Fundació Bancària “la Caixa”, Marc Simón.

 

 

El diputat Josep Oliva va destacar en la seva intervenció els avantatges del treball en xarxa entre les diferents entitats col·laboradores en el projecte però sobretot va posar en valor «el treball dels professionals que han elaborat la guia i el treball d’aquells que l’aplicaran perquè sense ells res no tindria sentit, són els verdaders actors que amb la seva feina garantiran la seguretat i el benestar de les persones grans». Per la seva banda, Dolors Gordi, va explicar la posada en marxa de la primera fase del programa i les previsions per aquesta darrera fases fent un reconeixement a l’ètica i rigor professional de tots els agents implicats.

 

 

Diverses línies d’intervenció

El programa “Pel bon tracte a les persones grans” està impulsat pel Departament de Benestar Social i Família en col·laboració amb l’Obra Social “la Caixa” i Diputació de Barcelona i compta amb diverses línies d’intervenció. És el cas de la creació d’una comissió nacional per al seu desplegament i seguiment, la formació de professionals de diversos àmbits (Salut, Mossos, Serveis Socials, Atenció Telefònica, Professorat de cicles formatius…), la sensibilització de les persones grans i de la ciutadania en general a través de  la campanya “Patrimoni de la Humanitat” i, finalment, la intervenció en el territori.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*