Inici Destacats L’Ajuntament de la Pobla de Claramunt crearà comissions especials per projectes

L’Ajuntament de la Pobla de Claramunt crearà comissions especials per projectes

COMPARTIR

L’Ajuntament de la Pobla de Claramunt crearà les Comissions Especials per Projectes, que substituiran les Informatives que es feien en l’anterior mandat. Així es va aprovar en el Ple extraordinari del dijous 4 de juliol, en què també es van acordar les dedicacions i retribucions de l’alcalde i dels regidors i regidores i es va donar compte del cartipàs municipal.

El tema es va tractar en el punt en què es va establir la periodicitat de les sessions ordinàries, que es faran el tercer dimecres de cada dos mesos a les 7 de la tarda, i que es va aprovar amb els vots a favor de Participa!, PSC i ERC i en contra d’Avancem per la Pobla- Junts. L’alcalde, Antoni Mabras, va explicar que se substitueixen les Comissions Informatives per les Especials per Projectes perquè des de l’equip de govern “volem treballar per projectes, conjuntament amb l’oposició. Pensem que és una manera més oberta i transparent de tirar endavant propostes”.

Segons va explicar l’alcalde poblatà, “aquestes comissions no només les decidirà l’equip de govern sinó tot el consistori i des de l’oposició també se’n podran proposar”. En aquest sentit, Mabras va anunciar que en la primera sessió ordinària del setembre és previst portar a aprovació la constitució de dos d’aquests òrgans: un sobre el Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), que es vol intentar tirar endavant aquests propers quatre anys, i una altra, sobre el Reglament Orgànic Municipal (ROM), que data de 1986.

Les opinions de l’oposició

Per part d’ERC, Albert Duran, va manifestar la seva conformitat que es retorni a la periodicitat de dos mesos de les sessions ordinàries establerta fa uns anys perquè “creiem que és la temporalitat adient”. També es va mostrar favorable a la creació de les Comissions Especials per Projectes, tot i que va manifestar la seva disconformitat amb la substitució de les Comissions Informatives i va plantejar la possibilitat de constituir les de Portaveus, proposta que va ser valorada positivament des de l’equip de govern.

Des d’Avancem per la Pobla-Junts, Santi Broch, es va mostrar contrari a la substitució de les Comissions Informatives per les de Projectes. Broch va afirmar que “el primer que ens van demanar vostès en l’anterior mandat va ser la creació de les Comissions Informatives, que es feien una setmana abans del Ple, i que creiem que són necessàries per tenir la documentació que es tracta al plenari”.

L’alcalde, Antoni Mabras, va respondre que des de l’equip de govern es proposa fer aquest canvi perquè en l’anterior mandat “les Comissions Informatives eren com un mini ple i, en moltes ocasions, no es resolia res”. El màxim responsable del Consistori poblatà també es va comprometre a què els regidors i regidores tindran la documentació que es porti al plenari ordinari vuit dies abans que tingui lloc.

Pel que fa al punt de la dedicació de l’alcalde i dels regidors i regidores i de les retribucions, dietes, indemnitzacions i assignacions econòmiques dels grups municipals es va aprovar amb els vots a favor de Participa!, PSC i ERC i en contra d’Avancem per la Pobla-Junts. En aquesta primera sessió del mandat, també es va donar compte de la distribució de les regidories que queden repartides en cinc grans àrees que són: Règim Intern, Antoni Mabras; Atenció a les Persones, M. Pau Castaño; Territori, Frederic Marí; Medi Ambient i Salut, Berta Pons, i Societat, Montserrat Sanou.

FER UN COMENTARI

*