Inici Societat L’Ajuntament d’Igualada unifica en una finestreta única 120 tràmits municipals

L’Ajuntament d’Igualada unifica en una finestreta única 120 tràmits municipals

COMPARTIR

[Img #12482]

L’Ajuntament d’Igualada ha inaugurat oficialment aquest dimecres la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), que concentra un total de 120 tràmits municipals, a diferència dels 15 que oferia fins ara. El batlle de la ciutat, Marc Castells, ha explicat que el repte és arribar als 200 tràmits abans d’acabar l’any amb l’objectiu que l’administració local «sigui cada cop més propera al ciutadà, més professional i més senzilla i intuïtiva». La nova oficina se situa a la planta baixa de l’edifici consistorial i l’arranjament ha tingut un cost de 

[Img #12485]

57.000 euros. A més, s’ha implantat una nova plataforma virtual que permet dur a terme diversos tràmits a través d’Internet i s’ha reforçat l’atenció telefònica.
Des d’aquest 2014 l’Ajuntament d’Igualada compta amb una oficina que concentra la majoria de tràmits municipals. Es tracta de la nova Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), que s’ha situat a la planta baixa de l’edifici consistorial i ha tingut un cost de 57.000 euros, finançats en un 86% per la Diputació de Barcelona. D’aquesta manera, els ciutadans 

[Img #12484]

podran fer a les noves oficines un total de 120 tràmits, ja sigui de manera presencial, per telèfon o per Internet, a diferència dels 15 actuals. 
Fins ara, els veïns d’Igualada havien d’acudir a diferents plantes de l’Ajuntament o a diferents edificis municipals per realitzar tràmits com ara demanar un canvi de domicili, una autorització d’ocupació de la via pública, un certificat de qualificació urbanística o una llicència d’obres menors. Segons l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, la nova oficina «millora 

[Img #12483]

molt l’atenció individualitzada als ciutadans» i «aconseguim que el ciutadà se senti més còmode quan vingui a l’ajuntament». El batlle ha apuntat que aquesta era una de les promeses electorals del seu partit i també una reivindicació de la ciutadania. 
La remodelació de la nova Oficina d’Atenció Ciutadana s’ha centrat en tres aspectes. En primer lloc, en la creació d’una plataforma ‘on-line’, en què els ciutadans podran consultar el catàleg de tràmits municipals i fer-ne alguns d’ells a distància -actualment 

[swf object]

n’hi ha una quarantena de disponibles-. Entre les gestions que es podran fer a través d’Internet destaca la demanada de llicències, fer pagaments, autoliquidacions o també presentar queixes i suggeriments. En segon lloc, Castells ha remarcat que també s’ha reforçat l’atenció telefònica, que «oferirà deu hores diàries d’atenció ininterrompuda».
Finalment, l’atenció presencial a l’edifici de l’ajuntament també s’ha ampliat i s’obrirà a les tardes. La nova oficina compta amb deu taules amb agents d’atenció ciutadana: quatre on es fan els tràmits més comuns, una destinada als tràmits ràpids i cinc taules més on es duu a terme una atenció especialitzada. La regidora de Promoció de la Ciutat i Coordinació, Imma Soteras, ha explicat que l’objectiu és que el ciutadà «pugui fer els tràmits de manera àgil» i «si ha de venir en persona ho pugui solucionar fàcilment, amb les mínimes visites possibles i amb poc temps d’espera». El nou sistema de gestió de cues preveu que el temps d’espera se situa en un màxim de deu minuts.
El batlle de la ciutat ha confessat que «teníem una espina clavada quan veiem altres ajuntaments que innovaven en els processos d’atenció ciutadana i nosaltres ho fèiem com el segle XIX». «Volem que la ciutadania se senti molt acompanyada», ha expressat Castells, qui ha afegit que «ara ens situem a la ‘champions league’ dels ajuntaments que millor atenen els ciutadans». 
COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*