A petició del Govern municipal, un representant de la Generalitat s’ha traslladat recentment a Igualada per inspeccionar a peu de carrer el funcionament de les dues línies en hora punta
L’Ajuntament d’Igualada ha sol·licitat a la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya la millora immediata del servei de bus entre Igualada i Bellaterra, principalment destinat a tots els estudiants que es desplacen fins a la Universitat Autònoma de Barcelona. L’alcalde Marc Castells, ho ha sol·licitat per carta a Oriol Martori, director general de Transports i Mobilitat, com a responsable competent sobre aquesta línia.
Marc Castells considera que el trajecte que es cobreix té “molt marge per a la millora, ja que tal com està dissenyada la línia no és útil”; perquè actualment, “els estudiants disposen només de 3 expedicions al dia en sentit Bellaterra (una de les quals és a les 18:15h), i de 2 de tornada en sentit Igualada”, uns serveis que normalment van “al límit de la seva capacitat” i que sovint no poden recollir tots els usuaris. Uns serveis, que a més, “tenen parades intermèdies que fan el trajecte massa llarg per a ser competitiu amb el transport privat”. I afegeix que, d’altra banda, cal tenir en compte que Igualada “fa de punt de sortida a tots els universitaris de la comarca que cursen els seus estudis fora de l’Anoia”.
Davant les reiterades i nombroses queixes, l’alcalde sol·licita que s’inclogui la destinació Igualada – Bellaterra directa “en el servei exprés.cat creant més expedicions i amb serveis directes”. L’alcalde també destaca que aquesta ampliació “donaria una millor cobertura del servei i faria més eficient la inversió pública en mobilitat a l’Anoia”.
Un inspector de la Generalitat sobre el terreny
Aquesta acció del Govern municipal es suma a les reclamacions ja fetes de millora de la línia Igualada–Barcelona, en les quals a més, el Govern va convidar els responsables de la Generalitat a venir a la ciutat per comprovar a peu de carrer com funcionen en hora punta les dues línies, que opera la concessionària Monbus.
És així com, recentment, un responsable de la Generalitat es va desplaçar a Igualada per fer un seguiment del servei en directe, des de diverses parades de la ciutat, entre les 6 i les 9h del matí. Amb les dades obtingudes s’analitzarà el funcionament d’aquestes línies, que traslladen diàriament centenars d’usuaris.
Durant la inspecció d’aquests dos serveis, el regidor de Mobilitat, Miquel Vives, va acompanyar el representant del Departament de la Vicepresidència, Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat.
Junts per Igualada reclama al Parlament més freqüències de la línia de bus a Barcelona
Junts per Igualada ha dut a terme varies accions les darreres setmanes per posar de manifest les greus deficiències que pateix el servei d’autobús de la línia Igualada-Barcelona i reclamar un cop més a la Generalitat, que resolgui el greuge que pateixen els usuaris d’aquest servei.
D’una banda, a través del diputat Ramon Tremosa, del grup parlamentari de Junts per Catalunya, ha presentat una pregunta a la Mesa del Parlament on detalla el mal servei “ja que no es compleixen els horaris establerts, s’acumulen múltiples retards, els vehicles van molt plens o sobre ocupats deixant molta gent a terra”. A la mateixa pregunta es denuncia “el mal estat dels autobusos, amb portes que no tanquen, seients trencats…” i es recorda que el transport públic en ferrocarril no és una alternativa per desplaçar-se a Barcelona “ja que el trajecte dura 1,45h, davant els 45 minuts del viatge en autobús”.
En la petició a la Mesa es pregunta “per què no s’incrementa el nombre d’autobusos i les freqüències; quines previsions hi ha per a la millora i renovació de la flota i quines accions té previstes el Govern per revertir la situació”, entre altres qüestions. La Mesa del Parlament haurà de donar una resposta per escrit dins el termini legal previst.
D’altra banda, en el darrer ple municipal es van aprovar diferents mocions per reclamar la millora del servei. Junts per Igualada ha presentat una moció, aprovada per unanimitat, en què es fa un repàs de les incidències i deficiències detectades a l’inici del curs “que han impedit a usuaris fer el trajecte o fer-lo amb retard” i es recorda que després de l’auditoria feta a l’empresa Monbus “les sancions han estat del tot insuficients perquè la situació es resolgui de forma satisfactòria i definitiva”. I es recorda que ”fa 10 anys que el ple de l’Ajuntament en diverses ocasions ha presentat a la Generalitat diverses mocions on es demana la millora del servei”.
Per tot això la moció exigeix a la Generalitat “com a responsable del servei que de forma immediata corregeixi el servei de la línia Igualada Barcelona ja sigui Ja sigui canviant al concessionari o bé obligant a l’empresa concessionària a complir els horaris i a adequar els busos i nombre de busos a les necessitats de la ciutadania d’Igualada i usuaris del servei de tal forma que els autobusos arribin a l’hora prevista i no deixin ningú a la parada”.