L’Ajuntament d’Igualada i l’entrenadora personal, Laura Banyoles, han iniciat un programa dirigit a les dones d ela ciutat que volen practicar esport i no saben com iniciar-se. L’objectiu d’aquesta proposta és animar a les dones a córrer trencant les barreres o prejudicis que moltes vegades impedeixen que acabem fent l’activitat.
Patrícia Illa, regidora d’Esports de l’Ajuntament d’Igualada, ha posat en valor aquesta proposta que “potencia la pràctica d’esport entre les dones que són aquelles que moltes vegades tenen més dificultats en animar-se a fer esport per manca de temps, per prejudici, vergonya o per desconeixement de com iniciar-se en el món del running”. Igualada, ha explicat Illa, “ofereix una àmplia xarxa d’espais on practicar esport a l’aire lliure i en comunitat, com són el Parc Central o l’Anella verda i des de l’Ajuntament impulsem programes i espais perquè tota la població s’animi a fer-los servir i apostar per una vida saludable i activa. ”
Dilluns, 16 de desembre, xerrada informativa al Centre Cívic Nord
Laura Banyoles ha explicat que és molt importat que “les dones superin les barreres que moltes vegades ens posem nosaltres mateixes a l’hora de practicar esport”.
El programa que s’impulsa té una durada de 8 setmanes i proposa sortir a córrer de forma conjunta cada dilluns a dos quarts de vuit del vespre. L’activitat s’iniciarà a partir del dilluns 13 de gener de 2025.
Abans de Nadal, però, el dilluns 16 de desembre, es farà una trobada al Centre Cívic Nord per tal que totes aquelles dones interessades puguin conèixer l’activitat i resolguin els dubtes que puguin sorgir.
Banyoles ha dit que “l’objectiu no es córrer molt ràpid, ni córrer molts quilòmetres sinó aprendre a fer-ho amb confiança, seguint les nostres capacitats i aprofitar l’esport per viure millor i ordenar la ment”