Inici Cartes dels lectors L’afectació del nou traçat de l’A2 a l’Anoia

L’afectació del nou traçat de l’A2 a l’Anoia

COMPARTIR

Des d’Esquerra Republicana a l’Anoia tenim clar que cal invertir en la millora de la mobilitat del nostre territori, però no a qualsevol preu i no només en les infraestructures destinades als cotxes i als camions.

Des del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana es planteja la construcció d’un nou tram de l’A2, una de les vies de comunicació més importants de la nostra comarca, però amb un plantejament totalment contrari als valors que nosaltres defensem: Participació del territori, preservació del medi, mobilitat sostenible, transport públic i urbanisme sostenible, per descomptat valors inclosos en l’aplicació dels ODS, avui dia més necessaris que mai.

Des d’ERC Anoia compartim el projecte de la millora de la seguretat en aquest tram, i entenem que moltes de les millores que es plantegen són necessàries per seguretat de la via, per això no ens neguem a la totalitat del projecte sinó que considerem s’ha de ser valorat amb una mirada quirúrgica, actuar en cada punt a cop de bisturí, amb estudis reals sobre els fluxos de vehicles que es produeixen en les zones afectades, i, per tant, amb una valoració ajustada a la demanda real dels canvis de traçat/ampliacions, així com valorant els impactes positius i negatius pels nostres veïns i veïnes.

Estem a favor de millorar els radis de curvatura d’aquesta via i per descomptat en aconseguir una millora dels seus accessos i connexions a altres vies, però hem de tenir en compte la realitat d’aquesta, la nostra proposta és reduir el màxim l’impacte mediambiental i social d’aquesta construcció.

Valorem positivament les actuacions en trams del projecte com les d’Igualada, Òdena i Jorba. Estem convençuts que l’actuació a Castellolí és millorable amb un estudi concret de la mobilitat associada al Dipòsit Controlat, al polígon industrial Can Parera, i a les instal·lacions del ParcMotor i Campus Motor que amb la proposta actual no s’ha tingut en compte, allunyant la via del nucli tot reduint la contaminació acústica i descartant la construcció del tercer túnel que es proposa.

Estem totalment en contra de la proposta plantejada al Bruc i als Hostalets de Pierola. Dintre del terme municipal del Bruc l’avantprojecte suggereix una variant amb tres viaductes un entorn d’alt valor ecològic, un nou traçat amb pendents de  fins a 6% i el constrenyiment de l’escàs sòl industrial que queda al municipi. Amb el nou traçat propossat entre Collbató i els Hostalets de Pierola s’afecta tot una zona boscosa i un dels nuclis urbans, Serra Alta i dues urbanitzacions més, amb les consegüents molèsties pels centenars de veïns i veïnes que hi viuen, en aquest plantejament també es veurà afectat el polígon Industrial Mas d’en Pi actualment en desenvolupament.

En definitiva volem evitar que la comarca de l’Anoia es vegi abocada a anys d’obres faraòniques i a la destrucció del nostre entorn.

Volem la millora de la principal via de comunicació de la comarca, però tenint en compte cada una de les peculiaritats de cada municipi, no té sentit que el 2022 es plantegi un obra d’aquestes característiques on el transport privat preval al transport públic, la nostra aposta és i serà la millora de les connexions amb una clara necessitat de potenciar el transport públic, millorar els accessos, la connectivitat dels municipis i l’entroncament de la C-15, el Coll del Bruc, etc. però mantenint el respecte a l’entorn natural.

Al nostre entendre, cal una revisió de la proposta de l’A2 per part del Ministerio per aprofitar el traçat actual sense obrir noves ferides al territori, en un context a on cal treballar per a un nou model de mobilitat, invertint en transport públic sostenible i un desenvolupament econòmic alineat amb el repte global de la descarbonització de l’economia.

ERC Anoia

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*