Inici Poliesportiu La Mancomunitat BTT de l’Anoia, pels camins de Ponts

La Mancomunitat BTT de l’Anoia, pels camins de Ponts

[Img #5037]El passat 16 de febrer una trentena de ciclistes ens trobem de bon matí a les portes de  Ponts. Fa bo. Prenem un cafè a un bar de la vila. Són les nou del matí i ja estem pedalejant. Comencem per una bona pista que ben aviat deixem per seguir un sender que seguirem durant molta estona. Tècnicament no és difícil. El terreny, sec i en excel•lents condicions, és d’argila molt enganxosa si és humida; si l’itinerari estigués mullat  seria molt més dur segons ens expliquen els organitzadors de la volta. És un gaudi pedalejar envoltats de pineda i alzinar i sempre per senderons. De [Img #5038]tant en tant, alguna granja esparsa i una ermita, Sant Miquel. Sorprèn una mica tant de territori deshabitat. Arribem a la vila de Vilanova de l’Aguda on a la plaça del poble esmorzem l’entrepà que duem. Al poble no hi ha cafè, però… sorpresa! Dos dels presents ens conviden a cafè i cigaló. El duien a la motxilla. Flipem. Caram, quin personal!. Ben tipets i xirois ja tornem a les bicis i anem a seguir corriols i senderons,  fent una altra gran llaçada per tornar altra vegada a  Vilanova. L’itinerari és semblant al realitzat fins ara, hi predomina el bosc amb algun conreu. Un cop al poble tornem a [Img #5039]Ponts per un altre camí. Sense entrebancs hi arribem a dos quarts de dues del migdia. Hem fet uns nou-cents metres de desnivell acumulat i trenta-tres quilòmetres, molts d’ells de sendera, per un interessant territori que desconeixíem i  que ha plagut molt a tothom.

La propera sortida és el dissabte 16 de març, al Bages. És de nivell mig-baix. Reunió prèvia al Poliesportiu Les Comes a les 8 del vespre del dimarts 12 de març.

Per aquesta i la resta de sortides podeu visitar la pàgina web www.mancomunitatbtt.net