Close Menu
InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Últimes notícies

    L’Ajuntament de Piera adquireix l’edifici històric del Teatre del Foment

    18/08/2026

    Quim Vich (UECANOIA) competeix a la Copa del Món d’Orientació

    18/08/2026

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/2026
    Facebook X (Twitter) Instagram YouTube
    22.7 °C
    IGUALADA
    • 18/08/2026
    • Newsletter
    • Contacte
    • Publicitat
    • Avís legal
    • Política de Cookies
    Facebook X (Twitter) Instagram
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Subscriu-te ara
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió
    InfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i IgualadaInfoAnoia.cat – Diari digital de l’Anoia i Igualada
    Home»Opinió»La independència explicada per una migrant
    Opinió

    La independència explicada per una migrant

    Per Redacció03/07/2013Updated:20/07/20264 Minuts de lectura
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link
    Comparteix
    Facebook Twitter LinkedIn Email Telegram WhatsApp Copy Link

    http://paulinajordanh.tumblr.com/
    @paulinajordanh

    Sóc una convençuda de que el veritable poder està en les persones, encara que molts creguin que tot el que estem vivint sols és gràcies a la tecnologia.

    Sóc equatoriana i per aquestes coses del destí, visc a Igualada desde fa diversos anys.

    Sempre he treballat en comunicació a nivell de mitjans o de gestió d’organismes empresarials, específicament al sector de la pell.

    Després de quedar-me a l’atur (la qual cosa va ser un xoc important) vaig decidir apuntar-me a la moda emprenedora i aquí estic, pagant impostos, lluitant per clients i sostenint-me amb les ungles al món laboral. I encara que sembla molt cansat, la majoria de les vegades m’ho passo genial.

    Així que si llegeixen aquest espai, es trobaran anècdotes sobre la vida a Catalunya i el que et passa quan ets immigrant i emprenedor.

    Fa 10 anys em van convidar a venir a «Espanya» per un projecte de cooperació. Em van mentir, perquè quan vaig aterrar a Barcelona, ??vaig arribar a un altre lloc.

    Sóc ANDINA, i de la mateixa manera en què aquí els ensenyen la COLONITZACIÓ i com eren les cultures indígenes d’una manera, a nosaltres també ens ensenyen ESPANYA d’una altra.

    En resum els anys d’estudi sobre «La Madre Patria», quedarien resumides per a mi en:

    COLONITZACIÓ, MESTISSATGE, DESTRUCCIÓ, LLIBERTAT i en l’era moderna manolas, VI, BOUS, FLAMENC. Potser el resum els soni va, però així ho havia assimilat. Ningú va dir mai que aquí cohabiten històries de nacions o cultures que no es corresponen amb l’altra realitat. I que al meu humil entendre no resten, sinó sumarien una grandesa incalculable.

    Però quan vaig arribar la primera vegada a Barcelona i gairebé de seguida vaig venir a Igualada, em vaig quedar impressionada.

    PRIMER per l’idioma: clar que ens parlaven en un perfecte ESPANYOL, però aquí es parla català.

    SEGON pel paisatge: fins i tot en això és diferent Catalunya, doncs Monserrat no té res a veure amb la idea geogràfica que ens «venen» d’Espanya.

    TERCER pels costums: lluny de la paella (que aquí també es menja i molt bona) vaig conèixer impressionada el PA AMB TOMÀQUET i el cava. Impossible no quedar enamorada d’una gastronomia tan simple però deliciosa.

    i QUART per la idea de nació que tenen en el fons del cor.

    Ara visc aquí, feina aquí, veig com els meus fills creixen aquí i hi ha una cosa que des de fa uns anys CREIX, CREIX sense parar i és un sentiment de pertinença cap al que aquesta gent ÉS.

    I sí senyors, són CATALANS. Cada dia sento, veig i escolto que ja no volen seguir sent una altra cosa. Volen, volen i esperen que els seus fills siguin CATALANS.

    Així, un dia va venir el meu company de treball David a l’oficina i ens va explicar que s’unia a una proposta d’un grup de bojos, per fer ni més ni menys que UN STOP MOTION PER LA INDEPENDÈNCIA. I va ser així, tal qual UN GRUP DE VOLUNTARIS igualadins van decidir dedicar les seves tardes a planificar la trobada de més de 2000 voluntaris, per crear una ESTELADA HUMANA per unir-se a molts dels actes que al llarg i ample d’aquesta nació, s’estan donant cada vegada amb més freqüència i vehemència.

    Jo que escolto també als de l’altre costat del toll, vull explicar una cosa: AQUÍ NINGÚ DIU COSES COM QUE «ESPANYA» ÉS DOLENTA, o que la seva cultura no serveixi. Aquí l’únic que volen és ser el que porten en el seu cor, en la seva cultura i en la seva història.

    Com nosaltres podem ser EQUATORIANS, PERUANS, BOLIVIANS, etc sense haver de renunciar al nostre ésser d’ANDINS, LLATINS o INDÍGENES.

    Escric això, perquè aquest cap de setmana s’han donat dos ESDEVENIMENTS tan importants que no vull deixar d’explicar: D’una banda, es va presentar EL VÍDEO DE LA ESTELADA HUMANA, en què de forma tan petita i discreta participo com BITSCUITS (van haver moltíssims voluntaris) i un CONCERT PER LA LLIBERTAT que va omplir l’estadi del FUTBOL CLUB BARCELONA fins a la bandera, amb una sola premissa ..

    ELS CATALANS VOLEN QUE ELS PERMETIN FER UNA CONSULTA PER LA INDEPENDÈNCIA.

    Jo no sé si quin serà el resultat. Però tenen dret a la consulta, com nosaltres vam tenir dret al nostre 10 D’AGOST.

    NOMÉS UNA COSA MÉS, aquí els deixo l’enllaç del vídeo de L’ESTELADA HUMANA, a mi se m’ha posat la pell de gallina i això que només soc una migrant, havien veure la cara del meu bon amic David l’endemà de l’esdeveniment. ÉS UNA COSA ESTRANYA QUE ENCOMANA.

    Redacció

    Posts relacionades

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/2026

    Una invitació

    17/08/2026

    En lluita pel Consorci Sanitari de l’Anoia

    16/07/2026

    Incendis: només foc?

    16/07/2026



    Newsletter

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Subscriviu-vos al nostre butlletí:

    Opinió
    Opinió

    Quan es disfressa d’invasió la manca d’humanitat

    17/08/20262 Minuts de lectura

    La crisi migratòria a Ceuta no és cap accident espontani, sinó el resultat d’una estratègia…

    Opinió

    Una invitació

    17/08/20262 Minuts de lectura

    Ja arriben les barques velles/ja arriben les traineres,/ja ve la meva estimada Rosa del Port./…

    Logotipo Infoanoia
    • Redacció: redaccio@infoanoia.cat
    • Publicitat: comercial@infoanoia.cat
    Facebook X (Twitter) YouTube Instagram
    © 2026 • infoanoia.cat • Tots els drets reservats
    • Portada
    • Política
    • Cultura
      • Art
      • Cinema
      • Teatre
      • Llibres
      • Festes
    • Economia
    • Esports
      • Bàsquet
      • Futbol
      • Hoquei
      • Motor
      • Poliesportiu
      • Atletisme
    • Societat
    • Gent
    • Opinió

    Contacte

    Escriu a dalt i prem Enter per cercar. Prem Esc per cancel·lar.

    Gestionar el consentiment
    To provide the best experiences, we use technologies like cookies to store and/or access device information. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari amb la finalitat legítima de permetre l'ús d'un determinat servei sol·licitat explícitament per l'abonat o usuari, o amb l'única finalitat de realitzar la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferències
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés és necessari amb la finalitat legítima d'emmagatzemar preferències que no siguin sol·licitades pel subscriptor o usuari.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que s'utilitza exclusivament amb finalitats estadístiques. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
    Màrqueting
    L'emmagatzematge tècnic o l'accés són necessaris per crear perfils d'usuari per enviar publicitat o per fer un seguiment de l'usuari en un lloc web o en diversos llocs web amb finalitats de màrqueting similars.
    • Gestiona les opcions
    • Gestiona els serveis
    • Gestiona {vendor_count} proveïdors
    • Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    • {title}
    • {title}
    • {title}
    Bloquejador d'anuncis activat!
    Bloquejador d'anuncis activat!
    El nostre lloc web és possible mostrant anuncis en línia als nostres visitants. Si us plau, doneu-nos suport desactivant el vostre bloquejador d'anuncis.