La fira d’espectacles infantils i juvenils Mostra Igualada ha presentat avui la imatge de la 36a edició, obra de l’agència de disseny igualadina, Quartada. Amb aquest disseny, s’ha volgut crear una imatge reivindicativa que apel·la al treball col·lectiu i al compromís amb la cultura. La força visual del cartell rau en la simulació d’una pintada en un mur, una metàfora de la implicació activa de tota la comunitat que fa possible la Mostra.
El disseny gira al voltant de la conjugació completa del verb «demostrar» (demostro, demostra, demostres, demostrem, demostreu, demostren), que esdevé una metàfora de la diversitat d’agents que fan possible la Mostra. «Artistes que demostren el seu talent, voluntaris i organitzadors que demostren la seva dedicació, i públic que demostra el seu amor incondicional per les arts escèniques» expliquen els creadors de la imatge.
Al centre del cartell, escrita en rosa, destaca la paraula «Demostra». Aquesta no només s’integra a la conjugació, sinó que també actua com una invitació directa a participar activament en l’esdeveniment. «Demostra» suggereix tant l’acció de comprometre’s amb la cultura com la crida a «anar de Mostra» i formar part d’aquesta gran celebració col·lectiva.
El mural d’un home gran i una nena pintant junts reforça el caràcter intergeneracional i comunitari de l’esdeveniment, mentre que el fons de les Encavallades del Museu de la Pell, un espai emblemàtic de la fira, vincula el cartell emocionalment amb Igualada i el seu patrimoni cultural.
L’agència de disseny Quartada explica que amb aquest cartell, pretenen «no només comunicar, sinó fer una crida a «mostrar» i «demostrar» el compromís amb la cultura, destacant el caràcter transformador i comunitari d’aquest esdeveniment.»
Felicitats, és dels anys que el trobo bonic i inspirador de veritat!