Inici Destacats IPV-VV assegura que la normativa permetria evitar el ‘nyap’ d’un nou vial...

IPV-VV assegura que la normativa permetria evitar el ‘nyap’ d’un nou vial paral·lel a la Ronda Sud

COMPARTIR
El nou vial es construiria paral·lel a aquest tram, al terme municipal de Vilanova del Camí.

L’anunci de construir una via paral·lela a la Ronda Sud en un tram de Vilanova del Camí per tal de resoldre la manca d’accessos en un dels enllaços ha provocat malestar en un dels grups que formen el govern municipal, Independents per Vilanova-Veïns amb Veu. El motiu és que el grup considera que hi ha marge per executar un accés en direcció Barcelona des de la rotonda del sud del municipi, abans de desenvolupar els plans de la Generalitat, que passarien per fer un vial paral·lel a la Ronda al seu pas per Vilanova del Camí.

A través d’un comunicat, el grup lamenta que la ronda “no ha garantit mai un servei adequat per Vilanova del Camí, ha estat sempre una via per donar servei a Montbui, i ara amb la construcció del nou enllaç, donarà servei a Igualada”. Tot plegat, causat per “un error de disseny, passat i futur” la Generalitat “permès pel PSC i Vilanova365” que, segons IPV-VV, fa que la via no superi els 5.000 vehicles diaris i que tampoc estigui dimensionada per un hipotètic desdoblament futur.

Per al grup encapçalat per Juan Manuel Cividanes, “cap de les situacions plantejades, ni tampoc la de crear una via paral·lela per l’interior del municipi de Vilanova faran que la Ronda Sud sigui una via al servei de Vilanova del Camí”.

Ans al contrari, per als Independents per Vilanova, “aquesta nova trinxera, per l’interior de la trama urbana de desenvolupament, formarà una nova divisió en el futur entre els ciutadans de Vilanova del Camí”, de la mateixa manera que ara ho són la via del tren la C-244 o la mateixa Ronda Sud. Una nova línia que, com les anteriors “limiten el creixement i desenvolupament urbanístic i social”.

Per al grup del govern, “no té sentit” aquesta nova via, perquè “això no solucionarà, ni reduirà el número de vehicles que es desplacen per l’interior del municipi”. Segons IPV-VV, la nova via “crearà nous punts de congestió interior”, en una zona on ja passen més de 3.500 vehicles diaris, com el cas de la rotonda de la carretera de la Pobla amb el carrer Fusters, per on discorreran tots

IPV-VV creu que la prioritat seria “eliminar aquestes vies separadores”, soterrant la via del tren, convertir la carretera de la Pobla “en un carrer integrador amb el Barri de La Pau” i crear els accessos en direcció Barcelona a la rotonda del Barri de Santa Llúcia.

Pel que fa el tram d’enllaç pendent entre la Ronda i el barri de la Pau, de només 175 metres, IPV-VV recorda que s’han fet “moltes pressions per exigir el compliment d’un conveni que obligava a la Generalitat a finalitzar l’enllaç”. Després de 8 anys, el grup considera que aquest retard “evidencia que no tenim cap esperança en aquest anunci publicitari, que sembla més un pedaç per sortejar la manca de projecte real, treballat i consensuat, per i amb Vilanova del Camí”.

La normativa que va impedir, el 2010, un enllaç en sentit Barcelona, va canviar l’any 2016, segons indiquen des d’IPV-VV, incloent-hi “diferents supòsits que permetrien tenir els enllaços a la mateixa rotonda del Barri Santa Llúcia, sense crear una nova carretera interior per Vilanova i sense provocar una despesa innecessària”.

FER UN COMENTARI

*