Inici Societat infoanoia.cat estrena versió per a mòbils

infoanoia.cat estrena versió per a mòbils

COMPARTIR

[Img #13901]El diari digital infoanoia.cat ha estrenat aquest cap de setmana, en període de proves, una versió de la publicació adaptada per a mòbils. El principal avantatge per als usuaris d’smartphones és que podran gaudir d’una navegació més còmoda i àgil sense haver de descarregar-se cap aplicació. La versió per a mòbils d’infoanoia.cat és una webapp, és a dir, una aplicació web. D’aquesta manera, el sistema detecta el tipus de dispositiu des d’on es connecta al diari i el redirigeix a la nostra versió per a mòbils.

Els usuaris que accedeixin des d’ordinadors i/o tauletes continuaran veient la versió habitual del diari. Aquesta aposta pretén donar resposta al creixent accés des de mòbils al diari anoienc. De fet, tot i que la proporció acostuma a oscil•lar, al voltant del 35% de visites que es fan a infoanoia.cat arriben des d’un dispositiu mòbil.

 

Aposta per refermar el lideratge

 

Després de complir un any el passat mes de novembre, infoanoia.cat fa una nova aposta per refermar el seu lideratge al mercat anoienc. El passat mes de febrer, van visitar el diari 27.377 usuaris únics. El total de visites va ser de 54.550, el que manté la mitjana de visites diàries al voltant de les 2.000 entrades.

 

Diaris digitals: mitjans creïbles i publicitat efectiva

 

Internet és per més d’un punt de diferència el mitjà més creïble, segons les conclusions del Primer Estudi de Mitjans de Comunicació a Internet, desenvolupat per IAB Spain, que representa al sector de la publicitat, la mercadotècnia i la comunicació digital.

Segons aquest estudi, creat amb una mostra de més de mil enquestes, Internet rep una valoració mitja de credibilitat  de 7,68 punts sobre 10, superior a la que obtenen altres mitjans com els periòdics tradicionals amb un 6,52, la ràdio amb un 6,44 o la televisió amb només un 6.36.

De tots els tipus de mitjans de comunicació informatius que existeixen a Internet, els diaris digitals són els més visitats pels usuaris per darrera de les xarxes socials. Segons aquest estudi, set de cada deu internautes que naveguen diàriament per la xarxa dediquen més d’una hora als mitjans de comunicació. Un 44,8% consulta diaris digitals generalistes, al menys una vegada al dia, un 24,2% portals temàtics i un 14,1% mitjans de ràdio.

 

L’estudi també presenta dades de l’efectivitat que té la publicitat en Internet. Conclou que un 56,7% (un 23% molt o bastant, i un 33,7% alguna vegada) dels usuaris presten atenció als anuncis que es troben. Nou de cada deu persones assegura que presta atenció als anuncis. Un 23% reconeix que li dedica molta o bastant atenció, contradient rotundament les opinions que la gent no s’interessa pels anuncis a Internet. Els més receptius a aquests missatges són els internautes de 35 i 55 anys, els treballadors per compte propi i les mestresses de casa.
Una vegada els internautes visiten la publicitat nou de cada deu amplien la informació, un 89,2%. Els internautes d’entre 35 i 54 anys són els que més amplien la informació i els internautes de més de 55 són els que menys.
L’informe destaca que 8 de cada 10 internautes reenvia alguna vegada l’enllaç a de campanyes publicitàries als seus contactes. El 11,6% ho fa gairebé sempre.  Dades que confirmen la conversió del branding online, i que el poder de prescripció dels mitjans de comunicació digitals és el més alt del conjunt de suports online.

En relació al comportament en la navegació per Internet, l’estudi indica que 3 de cada 4 internautes declaren Internet com el mitjà més utilitzat. Aquesta xifra augmenta si parlem de joves, 9 de cada 10.  La meitat dels internautes, un 48,2%, navega diàriament per mitjans de comunicació en línea, i gairebé 8 de cada 10 (75,5%) ho fan setmanalment.

Entre els mitjans de comunicació en línea, els diaris, són els més consultats diàriament (44.8%), seguits dels portals temàtics i la ràdio en línea. Els internautes dediquen el major temps de navegació a casa, i quan ho fan des de la feina, on més naveguen és en el mitjans de comunicació.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*