Els resultats d’ERC en les eleccions al Congrés dels Diputats d’aquest diumenge permeten que la igualadina Carolina Telechea -número 2 per Barcelona- mantingui el seu escó a la cambra madrilenya.
Carolina Telechea és diputada al Congrés des del maig de 2018, quan va ocupar l’escó deixat per Ester Capella en ser nomenada consellera de Justícia del Govern de la Generalitat. Era la primera dona anoienca que arribava al Congrés i el primer representant de la comarca en més d’un segle. Telechea també va accedir al Congrés en les passades eleccions del mes d’abril, que han acabat en la repetició d’aquest diumenge.
Telechea, que també va ser regidora d’ERC a l’oposició de l’Ajuntament d’Igualada entre 2015 i aquest 2019, és llicenciada en Dret per la Universitat de Barcelona amb Postgrau en Práctica Jurídica de l’Il·lustre Col·legi d’Advocats de Barcelona. Col·legiada des de l’any 2006, exerceix amb despatx propi a Igualada i a Barcelona des de l’any 2011.
Anteriorment ha estat treballant al Consell Comarcal de l’Anoia com a tècnica del Servei d’Assessorament Tècnic als Ajuntaments i com a tècnica de l’Oficina Comarcal d’Atenció al Consumidor, i a l’Ajuntament de Santa Margarida de Montbui com a coordinadora – tècnica responsable del Projecte d’Intervenció Integral del Barri de Sant Maure.