Tres joves emprenedors de la comarca de l’Anoia han estrenat recentment la plataforma de compra col·lectiva per Internet ‘Igualadashowroom’. Es tracta d’un web on comercialitzen productes i serveis del territori amb descomptes «significatius». Amb tres mesos de vida, la plataforma ja compta amb més de 2.000 subscriptors i ha superat les 55.000 visites. «Hem nascut amb la idea d’aprofitar les noves tecnologies per fomentar el comerç de proximitat». Així s’explica una de les fundadores, Míriam Salazar, qui ha remarcat que la singularitat del projecte és que «la plataforma de venda col·lectiva és una idea que ja existeix però el que hem fet nosaltres és aplicar-ho a nivell local».
Amb l’objectiu de dinamitzar el comerç local a través d’ofertes i descomptes, un grup de joves emprenedors igualadins ha llançat la plataforma ‘on line’ ‘Igualadashowroom.cat’. Durant els dos primers mesos de funcionament, la web ha rebut prop de 55.000 visites i ja compta amb un total de 2.000 subscriptors. La plataforma ofereix cada setmana unes 10 ofertes corresponents a productes, empreses i serveis de la comarca de l’Anoia.
«Vam néixer amb la idea d’aprofitar les noves tecnologies per fomentar el comerç de proximitat i aconseguir que la gent del nostre territori pugui comprar als comerços de la localitat però amb els avantatges que ofereix Internet». Així s’explica una de les fundadores de l’empresa, Míriam Salazar, qui afegeix que «es tracta d’una idea que ja existeix, no hem creat res nou, però el que hem fet és aplicar-ho a nivell local».
Salazar ha ressaltat que hi ha moltes plataformes d’aquestes característiques a nivell estatal o nacional però «per la gent de comarques les ofertes que ens ofereixen deixen de ser atractives quan t’has de desplaçar a les grans ciutats». A més, ha dit, la plataforma local té l’avantatge que «l’usuari quan compra una oferta normalment torna al comerç a comprar, ja que no només se sent atret per l’oferta sinó que també per la proximitat i si allò que ha comprat li ha agradat, repetirà».
10 ofertes cada setmana
La pàgina web ofereix cada setmana un total de deu ofertes diferents d’empreses de la comarca de l’Anoia. Segons ha apuntat Salazar, s’hi poden trobar productes i serveis «de qualsevol àmbit, l’únic requisit és que siguin del territori». Els descomptes poden anar des d’un 10% fins a un 60 o 70, per exemple, i s’hi poden trobar des de descomptes en el preu d’un menú, fins a una reducció de preu en una sessió de massatge o descomptes en tot tipus de productes com roba, material esportiu, entre d’altres.
Els impulsors del projecte han explicat que, fins ara, han participat en les vendes prop d’un centenar de comerços i que «tots ho han rebut amb els braços oberts». Segons Salazar, «el 90% de comerços que han participat en el projecte volen repetir i ara mateix tenim cua». «Volem que hi hagi molta rotació i oferir productes i serveis diferents, variats i atractius», ha afegit.
Per poder accedir a les compres, l’usuari s’ha de registrar a la pàgina web i així rebrà setmanalment el butlletí amb les ofertes. A diferència d’altres plataformes, en aquest cas no hi ha despeses d’enviament, ja que l’usuari quan compra un producte o servei no el rep a casa sinó que s’imprimeix un bonus amb el rebut de la compra o amb el descompte corresponent i després l’entrega al comerç.
Esquivar la crisi
Els impulsors d»Igualadashowroom’ són conscients que els productes i serveis que comercialitzen estan afectats per la crisi però creuen que el seu «és un servei molt oportú». «Avui en dia tots ens mirem molt els preus i comparem entre uns i altres i, per això, el nostre servei és allò que la gent està buscant, els descomptes». A més, Salazar ha afegit que «hem de tenir en compte que els productes i serveis que oferim ja existeixen, no oferim res fet especialment per ‘Igualadashowroom’, i, per això, el producte i servei és el mateix però el pots aconseguir a un preu amb descompte».
Exportar el projecte a altres territoris
La plataforma de compra col·lectiva ja ha rebut l’interès de particulars i administracions d’altres territoris. Míriam Salazar ha explicat que «hem rebut l’interès d’administracions i particulars que volen engegar una plataforma com la nostra i estem treballant amb ells per veure de quina manera ho podem fer». Es tractaria que el model d»Igualadashowroom’ es pogués aplicar a altres ciutats i comarques del país.