Inici Destacats Igualada Som-hi proposa més carrers de vianants per a garantir les distàncies

Igualada Som-hi proposa més carrers de vianants per a garantir les distàncies

COMPARTIR

Després de presentar un Pla amb 35 mesures socials i econòmiques per anticipar-se a la crisi que pugui venir, el grup municipal d’Igualada Som-hi obre un altre debat i planteja que la ciutat guanyi més carrers de vianants. La formació d’esquerres i progressista demana replantejar l’espai públic i adaptar-lo a les noves mesures de distància de protecció per evitar contagis del Covid-19.

El regidor portaveu d’Igualada Som-hi, Jordi Cuadras, afirma que «el desconfinament és una gran oportunitat per a repensar la ciutat i els usos dels carrers per a fer que Igualada sigui una ciutat segura i sense riscos de contagi. Volem que la nova normalitat no vulgui dir tornar a una ciutat amb prioritat pels cotxes, és una oportunitat per a fer, finalment, una Igualada verda i sostenible amb més espais per a vianants i bicicletes». Cuadras remarca que «és el moment de ser valents i provocar el canvi en un context, a més, d’emergència climàtica.».

D’una banda, Igualada Som-hi proposa marcar quines són les artèries principals de connexió nord-sud i est-oest d’Igualada on es pot concentrar el major pas de vehicles. I d’altra banda, identificar els carrers secundaris i d’un sol sentit que tenen voreres estretes per a convertir-los a velocitat 20 i estudiar, si és necessari, absorbir alguna fila d’aparcaments per a permetre que vianants i bicicletes hi puguin passar amb tranquil·litat tot fent ús de la calçada. La proposta arriba després de comprovar que la majoria de voreres dels carrers d’un sol sentit no garanteixen la distància de seguretat i serà impossible que la ciutadania hi passegi amb condicions. Barcelona, París o Milà estan plantejant propostes en aquesta mateixa línia.

La proposta d’Igualada Som-hi (PSC – Comuns – Igualada Oberta) d’actuar a la xarxa de carrers d’un sol sentit i amb voreres estretes podria aplicar-se a tots els barris en punts com, per exemple al carrer de la Virtut per anar al Mercat de la Masuca, als trams sud del carrer d’Òdena i Sant Josep, al carrer de Santa Caterina, al carrer de Masquefa, al carrer de Sant Carles o al carrer de Pau Muntadas, entre d’altres.

A més, una de les actuacions que Igualada Som-hi proposa dins aquesta nova mobilitat, és la reconversió de la Rambla en un espai de vianants on hi hagi una correcta distribució de l’espai de passeig i el de les terrasses de bars i restaurants. Cuadras explica que aquesta proposta neix després de tenir converses amb alguns comerciants i restauradors de la zona que veuen amb dificultats fer viables els seus negocis si no hi ha una reordenació de l’espai públic. El plantejament d’Igualada Som-hi per la Rambla consisteix en apartar les terrasses de les façanes per a garantir el pas de vianants i l’accés als comerços, i situar les terrasses a l’espai ara ocupat pels cotxes amb les distàncies recomanades. Això ja es fa, per exemple, durant els dies de la Festa Major, tot mantenint un espai de circulació pel càrrega i descàrrega a les primeres hores del dia.

Jordi Cuadras recorda que «la ciutat ha de poder recuperar, quan toqui, la seva activitat i fer-ho adaptant-se a les necessitats de la ciutadania i també dels comerços, bars i restaurants, que durant dos mesos no han pogut obrir i viuen la situació amb enormes dificultats. Cal garantir que un cop obrin la persiana, els clients puguin arribar-hi amb les distàncies de protecció garantides. Aquests dies ja hem pogut veure com una ciutat sense comerç és una ciutat apagada, la volem viva, verda i segura».

COMPARTIR

3 COMENTARIS

  1. La Rambla de Sant Isidre ja fa anys que tindria que estar tancada al transit de vehicles. Es el carrer que menys afecta al transit rodat i mes beneficia als ciutadans que van a peu.

  2. Vaya tela ni que igualada estuviera superpoblada ni siquiera sin coronavirus habían aglomeraciones a no ser que haya un concierto.
    ya puesto podriais sacar carrilesmampara y tirar mas dinero en cosas inutiles

Responder a Joanma Cancel·lar la resposta

*