Inici Destacats Igualada Som-hi porta al Parlament la demanda per mantenir els trens sense...

Igualada Som-hi porta al Parlament la demanda per mantenir els trens sense transbordament

COMPARTIR

El portaveu a l’oposició de l’Ajuntament d’Igualada, Jordi Cuadras, ha portat la reclamació per mantenir el tren d’Igualada a Barcelona al Parlament. La Proposta de Resolució entrada a la cambra catalana demana a la Generalitat que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) rectifiqui el Pla d’Actuació 2022-2026 i elimini la previsió de suprimir els trens d’Igualada a Barcelona i obligar-los a fer transbordament a Martorell. Cuadras ha entrat aquesta petició acompanyat del diputat del PSC per l’Anoia, Jordi Riba.

Una vegada registrada la petició, Jordi Cuadras ha explicat que “des d’Igualada Som-hi la setmana passada vam destapar que la Generalitat preveu eliminar el tren d’Igualada a Barcelona per fer-ne un fins a Martorell i allà canviar de comboi per seguir fins a Barcelona, el que sumarà temps de viatge a l’actual 1 hora i 29 minuts que triga el trajecte. Vam dir que faríem tots els tràmits al nostre abast per defensar els interessos de les igualadines i igualadins i això és el que fem amb la petició que hem entrat al Parlament”. La Proposta de Resolució serà debatuda al Parlament d’aquí unes setmanes i Igualada Som-hi espera que sigui votada per unanimitat de tots els grups.

Jordi Cuadras lamenta que l’alcalde d’Igualada s’assabentés a través del seu grup que FGC tenia aquesta intenció pels propers 4 anys i li demana que no es deixi enlluernar per l’enèsima promesa de soterrament mentre que per l’altra banda volen eliminar els trens fins a Barcelona: “Demanem a Marc Castells que posi la ciutat per davant del partit i defensi els interessos d’Igualada davant la Generalitat. Cal fer força perquè el Pla d’Actuació de FGC pels proper 4 anys no contempli aquesta actuació. De moment està aprovada i hi surt escrita, volem que això quedi fora del Pla i no entenem com en la seva tramitació l’Ajuntament d’Igualada ha estat callat”.

Cuadras recorda a l’alcalde que “amb declaracions a la premsa no es canvien les coses i que cal aconseguir que FGC tregui el transbordament a Martorell del seu Pla”. Per això l’emplaça a fer força conjuntament perquè la Generalitat rectifiqui i continua oferint un pacte de ciutat per aconseguir-ho: “És un tema que ens interpel·la a totes i tots, més enllà dels partits, és un qüestió de ciutat. Alcem la veu de manera ferma i ens hi oposem en defensa dels usuaris i usuàries i del servei de tren que la nostra ciutat mereix”.

Igualada Som-hi (PSC – Comuns – Igualada Oberta) recorda que “en plena emergència climàtica és incomprensible que la Generalitat, enlloc de millorar el tren perquè sigui una alternativa de mobilitat en transport públic eficient, proposi una mesura com és el transbordament a Martorell que precisament li resta competitivitat. Això voldrà dir perjudicar als usuaris i usuàries i, malauradament, potser perdre’n, quan el que cal és guanyar-ne”.

Un cop registrada la Proposta de Resolució al Parlament i a l’espera de la seva votació, Igualada Som-hi seguirà explorant totes les vies per fer sentir la veu de la ciutat i defensar el tren d’Igualada a Barcelona sense transbordament a Martorell. L’entrada de la Proposta de Resolució al Parlament també ha comptat amb la presència del portaveu a l’oposició a l’Ajuntament de Manresa, els alcaldes d’Esparreguera i Abrera i els diputats socialistes del Bages i el Baix Llobregat.

La Joventut Socialista se suma a la demanda

La Joventut Socialista de l’Anoia s’afegeix a la denúncia i recorda l’èxit de les mobilitzacions ciutadanes l’any 1977 per evitar el tancament de la línia entre Igualada i Martorell i fa una crida a afegir-se al gran acord de territori que, més enllà de les sigles polítiques, s’ha impulsat per unificar l’Anoia en contra del projecte de FGC.

La Joventut Socialista de l’Anoia ha criticat les declaracions de l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, en les quals consideren que «es menteix i es resta importància a un dels projectes fonamentals aprovats des de FGC i el Govern de la Generalitat per al curt i mitjà termini».

El jovent socialista insisteix en recordar que «el Contracte Programa i el Pla d’Actuació de FGC són els principals documents de planificació que l’ens ferroviari acorda amb el Govern de la Generalitat per tal d’aportar finançament i dur a terme projectes a curt i mitjà termini en un període de 4 anys».

El secretari de Política Municipal i Comunicació de la formació, Víctor Recio, declara, a més, que «l’alcalde d’Igualada, Marc Castells, ha actuat amb irresponsabilitat, en primer lloc, no coneixent el projecte i, en segon lloc, acusant a qui ho ha descobert d’actuar amb motivacions polítiques.»

La Joventut Socialista remarca, finalment, que «les declaracions de la Presidenta de FGC, Marta Subirà, apel·lant al consens sobre aquesta mesura, no són suficient per aturar un projecte ja aprovat que preveu eliminar els trens directes entre l’Anoia i Barcelona».

 

COMPARTIR

1 COMENTARI

FER UN COMENTARI

*