Inici Roser Claramunt Alguns hàbits que podem practicar per reduir l’estrès i ansietat

Alguns hàbits que podem practicar per reduir l’estrès i ansietat

COMPARTIR

Roser Claramunt

Els hàbits necessiten molta paciència i constància. El fet, però, de practicar una sèrie d’hàbits saludables de forma regular, ens pot ajudar molt a l’hora de gestionar l’estrès i ansietat, i guanyar en salut emocional i millorar el nostre benestar.

Quins són aquests hàbits?  Els podríem agrupar en 4 grans blocs, i els podem practicar de forma combinada segons les necessitats i perfil de cadascú.

1. Practicar hàbits de salut física, i que també tenen impacte en la salut emocional.

– Dormir un mínim de 7 o 8 hores.
– Cuidar l’alimentació, menjar de forma saludable.
– Practicar l’exercici físic / fer esport de forma regular.

2. Practicar hàbits en el pensament.

– Prendre consciència de les coses que ens estressen, i centrar-se en el que depén d’un mateix, en la part on podem fer alguna cosa: guanyarem sensació de control i també efectivitat.
– Pensament i llenguatge positiu, enfocat a les solucions, amb actitud optimista.
– Evitar l’efecte del pensament “rumiatiu”, ja que no és el més adient per trobar solucions als problemes o reptes.
– Practicar la generositat i amabilitat, l’agraïment per les petites coses quotidianes.
– Minimitzar la queixa, demanar què necessitem de forma assertiva, intentant influenciar en allò que ens molesta.
– Fomentar i dedicar temps a les relacions personals.

3. Practicar hàbits que generin equilibri i atenció al present

– Meditar 10/15 minuts cada dia o practicar ioga, tai-txi, … Per afavorir la calma mental.
– Caminar de forma ràpida mitja hora/una hora (millor si és en entorn natural).
– Dedicar un temps, per petit que sigui, de forma periòdica, a fer alguna cosa que ens encanta fer i que ens deixa com nous/noves.
– Parar atenció al moment present, entrenant l’habilitat del Mindfulness o atenció plena.

4. Practicar hàbits de gestió del temps – i que en un món digital i connectat 24h, esdevenen bàsics.
– Planificar i focalitzar
– Acabar el que comencem. David Allen, expert i autor del mètode GTD de productivitat (Getting thingsdone) diu que l’estrès prové sovint de no acabar el que tenim començat. De la multitasca.
– Treballar per blocs de temps, que permeten guanyar concentració i productivitat.
– Dir no sense sentir-nos culpables, de forma assertiva.
– Gestionar bé el correu-e i les xarxes socials, assignant un temps concret i limitat.

Quins són els hàbits que practiques o que afegiries a la llista?

Roser Claramunt, psicòloga coach especialitzada en gestió del temps/productivitat personal i de l’estrès.

Per a informació dels cursos i sessions per a canviar hàbits i impulsar la salut emocional i el benestar, pots accedir a roserclaramunt.com o aulamindfulness.com

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*