Inici Societat El govern de Vilanova del Camí paralitza el projecte del carrer Cervantes

El govern de Vilanova del Camí paralitza el projecte del carrer Cervantes

COMPARTIR

Després de vàries setmanes de posicionaments enfrontats pel projecte d’obertura d’un vial d’entrada i sortida de Vilanova del Camí des del Camp del Rei, l’Ajuntament i els veïns afectats han arribat a un acord. L’equip de govern s’ha compromès a paralitzar el projecte el que queda de mandat, “conscients”, expliquen, “de la situació econòmica actual que impedeix a les famílies afectades fer front a les despeses d’urbanització d’aquest sector i que podrien acabar sent responsabilitat de l’Ajuntament que, ara per ara, tampoc pot assumir”.

L’alcaldessa Noemí Trucharte assegura que “la voluntat d’aquest govern era seguir el calendari i els projectes inclosos al POUM i del Pla de Mobilitat vigents” entre es quals es contemplava el desenvolupament del Pla de Millora Urbana r5 que afecta a l’illa delimitada entre els carrers Antoni Gaudí, Major i Igualada. Es tracta de la urbanització d’un vial que donaria servei al barri del Camp del Rei, en particular, i a Vilanova del Camí, en general.

“Malauradament, explica l’alcaldessa, la situació actual no permet desenvolupar el sector i des del govern estem treballant per cercar altres alternatives que millorin la mobilitat de la nostra vila”.

“Amb aquest gest”, afirma Noemí Trucharte, “el govern no fa un pas enrere, sinó que fa un pas endavant. El govern ha demostrat que és capaç de dialogar amb la ciutadania i d’escoltar-la per arribar a solucions que beneficiïn a ambdues parts. Solucions que no hem pogut consensuar amb l’oposició tot i ser un projecte que va iniciar l’antic equip de govern”.

IPV-VV defensava elaborar el projecte d’urbanització

El polèmic projecte ha causat també diferències en el sí del govern vilanoví. Així, el titular d’Urbanisme, el regidor d’IPV-VV Juan Manuel Cividanes, no va assistir a la reunió amb els veïns perquè «no estava sobre la taula l’opció que nosaltres defensàvem i que es la que en realitat es va aprovar al ple, que era només redactar el projecte, sense fixar encara un termini per obrir el carrer».

Cividanes afegeix que «aquest carrer és l’únic que queda pendent d’urbanitzar al desenvolupament urbanístic municipal» i recorda que «tots els veïns ja han pagat el seu carrer al llarg dels gairebé 40 anys de democràcia».

Tres dècades sobre el mapa

El, de moment, frustrat carrer Cervantes té una llarga història sobre el paper. El Pla General d’Ordenació Urbanística de 1985, aprovat amb Joan Vich a l’alcaldia, ja preveia aquest vial d’entrada i sortida a Igualada des del Camp del Rei.

El nou POUM de 2007 va mantenir aquest carrer en el marc del Pla de Millora Urbana r5, amb el vot favorable de PSC -amb l’actual cap de l’oposició, Vanesa González, al govern- , CiU, ERC i PP. Només un dels propietaris de la zona afectada va presentar una al·legació. I no va ser per evitar que s’obrís el carrer. Ben al contrari, el propietari majoritari del sector va demanar, l’octubre de 2005, no gravar el sector amb zones verdes i habitatges protegits i poder edificar 40 habitatges enlloc dels 28 previstos. Es van acceptar les condicions i encara es va ampliar més l’edificabilitat, fins els 56 habitatges.

El 2008, el govern municipal encarrega la redacció del projecte PMUr5, amb un cost de poc més de 20.000 euros que va pagar l’Ajuntament però que haurien d’assumir els propietaris.

Un any després, el govern va obtenir el suport de grups com ERC o CiU per implantar el Pla de Mobilitat Urbana, document que contempla el carrer Cervantes com un eix de comunicació est-oest, i una de les vies d’entrada a Vilanova.

L’import de la urbanització segons el projecte de 2009 és de 361.834 euros, una xifra validada per un informe municipal del passat mes de març. Els veïns matisaven, però, que incorporant tots els estudis, direcció d’obra i IVA, entre d’altres, suma uns 567.000 euros. Segons Cividanes, el pagament de cada família s’hagués fet «en funció del seu coeficient de participació» en el sector, amb xifres «d’entre 3.500 i 17.000 euros per a la majoria de propietaris».

El pendent del carrer, denunciat també pels veïns, «és inferior a altres carrers de Vilanova, sent la seva pendent mitjana inferior al 8 %, complint el Decret 344/2006 de mobilitat generada», segons explica el regidor d’Urbanisme.

Cividanes relata que el projecte donava compliment a les fases determinades al Pla de Mobilitat, que passaven ara per l’obertura del carrer Cervantes i la conversió del carrer Monistrol per als vianants.

COMPARTIR

FER UN COMENTARI

*